ارجاع فوری پرونده جنایات میانمار به دادگاه بین‌المللی
کد خبر: 3728458
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کمیسر عالی سازمان ملل خواستار شد؛

ارجاع فوری پرونده جنایات میانمار به دادگاه بین‌المللی

گروه بین‌الملل - کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار ارجاع فوری پرونده میانمار به دیوان بین‌المللی کیفری شد.

ارجاع فوری پرونده جنایات میانمار به دادگاه بین‌المللی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آراکان؛ زید رعد حسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طی سخنانی در شورای حقوق بشر ضمن ارائه مشاهدات خود در ارتباط با بحران پناهندگان روهینگیا که از ترس حملات نیروهای امنیتی میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند، از شورای امنیت خواست هر چه سریعتر پرونده میانمار را به دیوان بین‌المللی کیفری ارائه دهد.

وی در این گزارش اظهار کرد: برای میانمار ننگ است که با گذشت یک سال از این که جهان را قانع ساخته که آماده بازگشت صدها هزار نفر از پناهندگانی است که از پاکسازی نژادی در سال گذشته فرار کرده‎اند، اما هنوز حتی یک نفر نیز به کشور خود بازنگشته است.

براساس گزارش سازمان ملل متحد همچنان هزاران تن از مسلمانان اقلیت روهینگیا از ایالت راخین فرار می‌کنند به گونه‌ای که از نیمه ماه ژوئن سال جاری 11 هزار و 432 آواره جدید وارد بنگلادش شده است.

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: علی‌رغم گذشت حدود یک سال از آغاز خشونت‎هایی که در 25 آگوست شدت گرفت، نه تنها حتی یک پناهنده روهینگیایی در چارچوب توافقی رسمی که با بنگلادش صورت گرفته به میانمار بازنگشته بلکه بسیاری از کسانی که خود اقدام به بازگشت کرده‌اند(اگر نگوییم همه این افراد) بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

captcha