همراهی دو طرح «نشاط معنوی» و «بشارت 1452»
کد خبر: 3728478
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
حجت‌الاسلام موسوی متقی بیان کرد:

همراهی دو طرح «نشاط معنوی» و «بشارت 1452»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هشتمین دوره طرح نشاط معنوی امسال از ۱۶ تیر در ۱۵۰۰ امامزاده کشور آغاز می‌شود و با طرح بشارت 1452 همراه خواهد بود.

آغاز طرح نشاط معنوی در ۱۵۰۰ امامزاده سراسر کشور

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف در گفت وگوی تلفنی با برنامه «نمای نزدیک» رادیو قرآن با اشاره به افتتاحیه طرح نشاط معنوی در مشهد گفت: هشتمین دوره طرح نشاط معنوی امسال از ۱۶ تیر در ۱۵۰۰ امامزاده کشور آغاز می‌شود و امروز با حضور مبلغینی که در پایگاه‌ها مستقر می‌شوند، افتتاح شد.
وی با بیان اینکه ثبت نام طرح از نیمه خرداد در بقاع متبرکه آغاز شده و هنوز ظرفیت پذیرش دارد، خاطرنشان کرد: این طرح در چهار حوزه مهارتی، آموزشی، اردویی و ورزشی طراحی شده است؛ حوزه آموزشی با محوریت طرح ۱۴۵۲ و حفظ جز سی قرآن کریم است، بخش مهارتی با آموزش سبک زندگی و مهارت‌های زندگی برای پسران و دختران با سه جلد کتاب درسنامه حاوی ۳۰ درس ویژه مقطع ابتدایی، مقطع متوسطه دوره اول و مقطع متوسطه دوم بوده و در اختیار مربی قرار می‌گیرد.
موسوی‌متقی با اشاره به آموزش مباحث هنری و علمی و برپایی اردو در برخی بقاع متبرکه که ظرفیت اردویی دارند تصریح کرد: همچنین، در کنار مبلغینی که در این طرح حضور دارند، دانشجویان دانشکده علوم قرآنی به عنوان کمک مربی در پایگاه‌ها کمک می‌کنند.
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه طرح نشاط معنوی یک پایگاه با هدف استفاده بهینه از ایام تابستان برای دانش‌آموزان است، ادامه داد: ما در تابستان هفت هفته برنامه و کلاس داریم که شناسایی و جذب مخاطب می‌کند و این ارتباطی که در تابستان پایه‌ریزی می‌شود در طول سال پنجشنبه هر هفته ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این طرح ویژه دختران و پسران ۷ تا ۱۸ سال است، گفت: عمده کلاس‌ها رایگان است و هزینه مختصری برای برخی برنامه‌های اردویی و ورزشی از دانش‌آموزان گرفته می‌شود هر چند همه بقاع طرح در طول سال با توجه به بودجه و سهمیه‌ای که دارند، طرح اوقات فراغت را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام

captcha