«حقیقت پنهان»؛ گویای نگرش جوان آلمانی به نامه‌های رهبر انقلاب/ تبیین نگاه ژرمن‌ها به قرآن
کد خبر: 3728484
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
رایزن فرهنگی ایران در برلین در گفت‌و‌گو با ایکنا عنوان کرد:

«حقیقت پنهان»؛ گویای نگرش جوان آلمانی به نامه‌های رهبر انقلاب/ تبیین نگاه ژرمن‌ها به قرآن

گروه بین‌الملل – سیدعلی موجانی با اشاره به تولید مستند «حقیقت پنهان» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در آلمان گفت: این مستند گویای نگرش جوانان آلمانی به نامه‌های رهبر انقلاب است که به زودی منتشر خواهد شد.

«حقیقت پنهان»؛ گویای نگرش جوان آلمانی به نامه‌های رهبر انقلاب/ ارتباط نسل نو ژرمن‌ها با قرآنبه گزارش ایکنا؛ در زمستان سال 93 در پی حملات تروریستی در فرانسه و اهانت نشریه «شارلی ابدو» به پیامبر(ص)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف روشنگری در مقابل سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام، در نامه‌ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی از آنان خواستند با حقیقت اسلام مستقیم و بی‌واسطه آشنا شوند.

در آذر ماه سال 94 یعنی در کمتر از یک سال بعد که فرانسه مجدداً شاهد حملات تروریستی بود، رهبر انقلاب دومین نامه خود خطاب به جوانان اروپا و آمریکا را با عنوان «امروز تروریسم نگرانی مشترک ماست» منتشر کردند. این نامه نیز با هدف مقابله با سیاه‌نمایی رسانه‌های دشمن اسلام منتشر شد و در اولین جمله‌ آن آمده بود که «حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان برانگیخت».

انتشار این دو نامه از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان غرب، اگرچه مورد بایکوت شدید رسانه‌های غربی قرار گرفت، اما نقطه‌ عطفی در معادلات فرهنگی و اجتماعی کشورهای غربی بود.

با توجه به اهمیت نامه‌های رهبر انقلاب رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در اقدامی ابتکاری در مستندی به نام «حقیقت پنهان» سلسله گفتگوهایی با جوانان آلمان درباره این نامه‌ها انجام داده است که به زودی انتشار خواهد یافت.

این مستند گویای نگرش جوان آلمانی به مفاهیم مندرج در نامه‌های دوگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قضاوت آنان درباره اسلام، قرآن، مسلمانان، تمدن اسلامی، داعش و تروریسم است.

«حقیقت پنهان»؛ گویای نگرش جوان آلمانی به نامه‌های رهبر انقلاب/ تبیین نگاه ژرمن‌ها به قرآن

سیدعلی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان در گفت‌و‌گو با ایکنا در این باره به تبیین محتوای مستند تولید شده پرداخت و اظهار کرد: این مجموعه شامل 150 کلیپ در گفت‌و‌گو با جوانان آلمانی است که سؤالات مندرج در نامه‌ رهبری به جوانان اروپا با آنان در میان گذاشته شده و هر کدام از پاسخ‌ها به صورت کلیپ‌های یکصد ثانیه‌ای در آینده آماده و منتشر خواهد شد.

جوانان آلمانی و اسلام
وی افزود: این پاسخ‌ها متنوع است و تصویرگری جوانان آلمانی از اسلام در جامعه خود، میزان ارتباط آنان با قرآن، اینکه مسلمانان را تهدید می‌دانند یا خیر و با آنان چگونه ارتباط داشته‌اند را تبیین می‌کند.

رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان تصریح کرد: در این کلیپ از جوانان آلمانی پرسیده شده است آیا در اطرافشان دوست یا خانواده مسلمان دارند و میزان شناختشان از جوامع مسلمان به واسطه این گونه ارتباطات چگونه است، همچنین چه نقشی برای تمدن اسلامی قائل هستند و سهم این نوع تمدن در تمدن جهانی را چقدر می‌دانند.

سیدعلی موجانی ادامه داد: بخشی از حقیقت پنهان به دیدگاه جوانان آلمان درباره تروریسم و جریان‌ها و رویدادهایی که در کشورهای مختلف مانند عراق، یمن، سوریه و افغانستان شاهد هستند، اختصاص دارد و در این بخش آنان به این سؤال پاسخ می‌دهند که آیا با توجه به این که در غرب این مسئله ترویج می‌شود که این‌ها رفتارهای تروریستی است، آیا این‌گونه رفتارها را متوجه عامه مردم این کشورها می‌دانند یا این مردم را قربانیان تروریسم می‌دانند.

موجانی در پایان اظهار کرد: پاسخ‌های متنوعی به این نوع پرسش‌ها داده شده است که در آینده منتشر خواهد شد و در حال حاضر تیزر معرفی مستند حقیقت پنهان تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

تیزر حقیقت پنهان

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha