برگزاری جشنواره «تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی» در قزوین
کد خبر: 3728532
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

برگزاری جشنواره «تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی» در قزوین

گروه فرهنگی - ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی آذرماه با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی در قزوین برگزار می‌شود.

 برگزاری جشنواره تولید محتوای رضوی در فضای مجازی در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) در فضای مجازی، تجلیل و تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی برگزار خواهد شد.
فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال، ایده‌های دیجیتال رضوی و بخش متمم از بخش‌های جشنواره است.
در بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، مجموعه فعالیت‌های فرد یا موسسه که در معرفی سیره اهل‌بیت و معصومین به‌خصوص امام رضا (ع) و حوزه‌های مذهبی که در شکل و قالب دیجیتال انجام‌شده باشد مورد ارزیابی و رقابت قرار خواهد گرفت. از نمونه فعالیت‌ها می‌توان به فعالیت مستمر گروه‌ها، کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های اجتماعی که در فضای مجازی ساماندهی می‌شوند و مجموعه پایگاه‌های اینترنتی، صفحات پرمخاطب اینستاگرام و هرگونه فعالیت دیگر که موضوع رضوی و قالب دیجیتالی داشته باشند اشاره کرد. جذب و اثرگذاری روی مخاطب از فاکتورهای اصلی در ارزیابی این بخش است.
بخش تولید محتوای دیجیتال، هرگونه محتوای مرتبط با سیره و آموزه‌های رضوی و ارزش‌های اسلامی که توسط ابزارهای دیجیتال ارائه یا تولیدشده باشد را شامل می‌شود. تولیداتی از قبیل بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و همراه، انیمیشن و کلیپ‌های تصویری کوتاه (حداکثر 60 ثانیه‌ای)، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پایگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که در قالب و بستر دیجیتالی تهیه و منتشر می‌شوند همگی می‌توانند در این بخش حضور داشته باشند.
بخش ایده‌های دیجیتال رضوی به‌منظور حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه تولید و فعالیت‌های دیجیتال تأثیرگذار با موضوع رضوی ایجادشده است. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بر همین اساس از علاقه‌مندان و صاحبان ایده دعوت می‌کند تا طرح خود را در زمینه‌های نرم‌افزارهای تلفن همراه، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و دیگر فعالیت‌های دیجیتالی با موضوع رضوی ارائه کنند. طرح‌های دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره در بخشی جدا داوری شده و به ایده‌هایی که خلاقانه، تأثیرگذار و قابل‌اجرا باشند جوایزی اهدا خواهد شد.
در بخش متمم نیز مقررشده است تا موضوعاتی تحت عکس و بنر دیجیتالی، طرح‌های گرافیکی، تیزر و موشن گرافیک، مستندهای یک‌دقیقه‌ای از زیارت‌های مام رضا (ع)، دابسمش‌های زیارتی، برش‌های یک‌دقیقه‌ای از فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی نیز در نظر گرفته است.
مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا اول آبان ماه سال جاری بوده و همه اطلاع‌رسانی‌ها و فرآیند ثبت‌نام از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir انجام می‌شود، مراسم اختتامیه نیز در هفتم آذرماه سال جاری مصادف با میلاد باسعادت امام جعفر صادق (ع) برگزار خواهد شد.
شرکت‌کنندگان برای تماس با دبیرخانه می‌توانند به آدرس قزوین، بلوار آزادگان، چهارراه غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری تولید محتوای رضوی در فضای مجازی مراجعه کرده و یا با شماره‌های 02833691404-02833691412 تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha