تأسیس مرکز آموزش زبان چینی در مصر
کد خبر: 3728722
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

تأسیس مرکز آموزش زبان چینی در مصر

گروه بین‌الملل ــ «ماجد القمری» رئیس دانشگاه «کفرالشیخ» مصر از تأسیس مرکز آموزش زبان چینی در این دانشگاه خبر داد.


تأسیس مرکز آموزش زبان چینی در مصر

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی العرب؛ «ماجد القمری» رئیس دانشگاه «کفر الشیخ» از انجمن چینی تبادل فرهنگی بین‌المللی و رشد فرهنگی وابسته به دولت چین در شهر «پکن» پایتخت این کشور، دیدار کرد.

ضمن این دیدار که با هدف توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف خصوصا در زمینه مسائل دانشگاهی و تحقیقاتی و تبادل دانشجو انجام شد، مسأله تأسیس آموزشگاه و مرکز فرهنگی چینی تحت عنوان «مرکز کنفوسیوس» در دانشگاه کفر الشیخ مصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

القمری تأکید کرد: تأسیس آموزشگاه و مرکز فرهنگ چینی در دانشگاه کفرالشیخ، امکان یادگیری زبان چینی و استفاده از بورس‌های تحصیلی چینی را برای دانشجویان مصری فراهم می‌کند.

وی همچنین افزود: تبادل تجربه‌های آموزشی و علمی، آموزش زبان و فرهنگ چینی، حمایت از همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین این دانشگاه و دانشگاه‌های چین از دیگر اهداف تأسیس مرکز فرهنگی چینی در دانشگاه کفرالشیخ است.

یادآور می‌شود، انجمن چینی تبادل فرهنگی بین‌المللی و رشد فرهنگی وابسته به مؤسسه «خان بان» است که مسؤول تأسیس آموزشگاه‌های کنفوسیوس در سطح بین‌المللی با هدف همکاری‌های فرهنگی بین چین و سایر کشورهای جهان است.
انتهای پیام

captcha