راهیابی تیم‌های دانشگاه فرهنگیان و علوم‌پزشکی البرز به مرحله منطقه‌ای مسابقات مناظره دانشجویان ایران
کد خبر: 3728723
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

راهیابی تیم‌های دانشگاه فرهنگیان و علوم‌پزشکی البرز به مرحله منطقه‌ای مسابقات مناظره دانشجویان ایران

گروه فرهنگی: مرحله استانی هفتمین مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با برتری تیم‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرهنگیان البرز به پایان رسید.

به گزارش ایکنا از البرز، مرحله فینال مسابقات با رقابت تیم بوعلی از دانشگاه علوم پزشکی البرز و تیم مبین از دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد که در پایان هر دو تیم با امتیاز مساوی به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

بر طبق روال این مسابقات که برای هر مسابقه یک گزاره مشخص می‌شود، در فینال این مسابقات نیز دانشجویان در قالب دو تیم موافق و مخالف گزاره «ثروت با خود فرهنگ به همراه می‌آورد» با هم به رقابت پرداختند.

گفتنی است امین قرنفلی، امین فتحی، محمد پیروزان و محمد صادق کنعانی اعضای تیم بوعلی از دانشگاه علوم پزشکی البرز را تشکیل می‌دادند. میلاد برفی، علیرضا کریمی، سید مهدی شریعتی و سعید محمد نظری نیز اعضای چهارگانه تیم مبین از دانشگاه فرهنگیان استان البرز در این مسابقات بودند.

 هدف مناظرات دانشجویی توسعه کرسی‌های آزاداندیشی است

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: دانشجویان نیروهای تصمیم‌ساز جامعه هستند.

سید علی اکبر هاشمی‌راد در مراسم اختتامیه مرحله استانی هفتمین مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که امروز یکشنبه 17 تیرماه در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین هدف مناظرات دانشجویی توسعه کرسی‌های آزاداندیشی است.

وی ادامه داد: این مناظرات زمینه‌ای می‌شود تا یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری که برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها است محقق شود.

هاشمی راد توضیح داد: مناظرات دانشجویی شرایط پذیرش نظر مخالف، مسئولیت پذیری، انعطاف پذیری، تفکر خلاق و منطقی و... را در دانشجویان ایجاد می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: دانشجویان نیروهای تصمیم ساز جامعه هستند بنابراین باید خودباوری را در خود تقویت کنند تا بتوانند در آینده کشور را به خوبی اداره کنند.

رییس جهاد دانشگاهی البرز افزود: هر دو گروهی که از البرز به مرحله منطقه‌ای راه یافته‌اند افتخار استان هستند و امید است در مراحل بعدی این مسابقات شاهد حضور و درخشش آنها باشیم.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های مورد توجه در این مرحله از مسابقات گفت: فن بیان، جذابیت در ارائه مطلب، استدلال منطقی، اخلاق‌مداری و آراستگی افراد تنها بخشی از شاخص‌های مورد توجه داوران در این دوره از مسابقات بود.

 رقابت نزدیک، امتیازات را میان دو تیم فینالیست تقسیم کرد

 در ادامه این مراسم دکتر مرتضی تهامی به عنوان نماینده هیأت داوران توضیحاتی را در خصوص نحوه داوری و امتیازات گروه‌های حاضر ارائه کرد.

وی توضیح داد: دو گروه موافق و مخالف این گزاره با یکدیگر رقابت بسیار نزدیکی داشتند و به دلیل آن که هر دو تیم نیز توانمند بودند، هیأت داوران در نهایت امتیاز یکسانی را برای هر دو تیم قائل شد و هر دو تیم به عنوان گروه‌هایی که از البرز به مرحله منطقه ای راه پیدا می‌کنند معرفی شدند.

تهامی ابراز کرد: هر دو گروه با استدلال‌های منطقی به بیان دلایل مخالفت یا موافقت خود با این گزاره پرداختند و هر دو تیم به موضوع مسلط بودند.

این مسئول اضافه کرد: واقعیت این است تفکیک اینکه فرهنگ زیربنای اقتصاد است یا اقتصاد بر فرهنگ تاثیر می‌گذارد کار ساده‌ای نیست ولی هر دو تیم در مناظره موفق عمل کردند و امید است در مرحله منطقه‌ای نیز به عنوان نمایندگان البرز بدرخشند.

 داوری مناظرات دانشجویی بر اصل عدالت استوار است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز نیز گفت: هیچ سوء گیری‌ای در نحوه داوری و انتخاب گروه‌های برتر وجود نداشته است.

احمدرضا فیروزی در مراسم اختتامیه فینال مرحله استانی هفتمین مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اظهار کرد: در جدول اولیه این مسابقات 24 تیم از دانشگاه‌های مختلف استان حضور داشتند.

وی ادامه داد: این مسابقات از اردیبهشت امسال آغاز شد و رقابت ها ادامه پیدا کرد تا اینکه در نهایت دو تیم از دانشگاه علوم پزشکی و فرهنگیان به مرحله فینال راه یافتند.

فیروزی افزود: امروز در مرحله فینال هر دو تیم به مرحله منطقه ای راه یافتند و در این تصمیم‌گیری که توسط هیات داوران انجام شد، عدالت به طور کامل رعایت شده است.

این مسئول ابراز کرد: در داوری این مسابقات مبنای انتخاب داوران شاخص های تعیین شده بود و به هیچ وجه سوء‌گیری صورت نگرفته است.

فیروزی ادامه داد: برای دست اندرکاران برگزاری این مسابقات مهم نبود که تیم کدام دانشگاه به مرحله منطقه ای راه پیدا کند و صرفا توانمندی و تسلط شرکت کنندگان اهمیت داشت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز گفت: امید است تیم های راه یافته به مرحله منطقه‌ای تمام تلاش خود را برای  موفقیت در مراحل بعدی و رسیدن به مرحله کشوری انجام دهند تا به عنوان نمایندگان استان بتوانند نام البرز را آن طور که شایسته است مطرح کنند.

captcha