مبارزه با جریان‌ انحرافی، دغدغه اصلی امام صادق(ع)‌ بود
کد خبر: 3728748
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

مبارزه با جریان‌ انحرافی، دغدغه اصلی امام صادق(ع)‌ بود

گزوه معارف- رئیس شورای هیئت مذهبی شهرستان ابهر گفت: یکی از دغدغه‌های امام جعفر صادق(ع) مبارزه با جریان‌ انحرافی بود و نقش تأثیرگذاری در مذهب تشیع داشت.

مبارزه با جریان‌ انحرافی، دغدغه اصلی امام صادق(ع)‌ بودحمداله مرادی رئیس شورای هیات مذهبی شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا، از زنجان، از برگزاری برنامه‌های مختلف در این شهرستان همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) خبر داد و تصریح کرد: دسته عزاداری مردم خرم‌دره روز دوشنبه ساعت 9/30 دقیقه از مقابل مسجد امام حسین(ع)  به حرکت در آمد همچنین مراسم شهادت این امام بزرگوار نیز با حضور عزاداران در حسینیه حضرت رقیه (س) شهرستان خرم‌دره برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت بهره‌گیری کامل از سیره معصومین(ع) تأکید کرد و افزود‌: اگر ما اهل بیت(ع) و مسیر آنها را الگوی خود قرار دهیم یقیناً بیش از گذشته در مسیر تعالی گام خواهیم نهاد و عاملی که باعث شده است ما مسلمانان برای مقاطعی از رشد و پیشرفت باز بمانیم به علت دوری از اهل بیت(ع) و راه و روش آنها بوده است‌.

رئیس شورای هیئت مذهبی شهرستان ابهر با اشاره به نقش بسیار تاثیر گذار امام جعفر صادق(ع) در مکتب تشیع، یادآور شد: مسلمانان در سده‌های اول تا چهارم هجری از نظر فکری و علمی به عنوان پیشتاز جهان محسوب می‌شدند که در این مقطع بیشترین تاثیر علمی در جهان اسلام متعلق به امام جعفر صادق(ع) رئیس فقه جعفری و پدر بزرگوارشان امام محمد باقر(ع) است.

وی دیگر ویژگی‌های علمی امام ششم شیعیان را بنیانگذاری فکری و علمی مذهب و مکتب تشیع، اعتراف سران و بزرگان علمی فرقه‌های مختلف به مقام والای علمی امام صادق (ع) و پایه‌ریزی نهضت عظیم علمی و فرهنگی در عصر ایشان برشمرد و تأکید کرد: همه موارد ذکر شده حکایت از عظمت شخصیت علمی بنیانگذار مکتب و حوزه فقه جعفری دارد.

 مرادی افزود: قرار گرفتن آن حضرت در یک بازه و موقعیت خاص زمانی و شرایط ویژه سیاسی حاکم بر دوره زندگانی امام ششم و جغرافیای محل سکونت و فعالیت‌های علمی آن امام همام، زمینه مساعدی برای نقل و نشر حدیث فراهم کرده بود تا جایی‌که بیشترین احادیث و روایات ثبت شده در کتب حدیثی، مربوط به امام جعفر صادق‌(ع) و نقل شده از آن حضرت است.

انتهای پیام

captcha