امام صادق(ع) محور وحدت جهان اسلام است
کد خبر: 3728758
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

امام صادق(ع) محور وحدت جهان اسلام است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه گفت: امام صادق علیه السلام در دوران زندگی مبارکشان با پرورش بیش از چهار هزار شاگرد در رشته‌های مختلف گامی بسیار بزرگ در احیای تفکرات اسلامی و پیشبرد علم در آن زمان برداشتند و با این اوصاف امام صادق علیه السلام محور وحدت جهان اسلام است.

امام صادق (ع) محور وحدت جهان اسلام است

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اظهار کرد: امام صادق علیه السلام استاد همه فقیهان و مجتهدان مذاهب اسلامی بوده است.
وی با اشاره به اینکه امام صادق علیه السلام احیاگر فقه جعفری می‌باشند، افزود: اگر جهاد و مجاهدت و تلاش‌های زائد‌الوصف امام صادق علیه السلام در احیای مکتب اسلام نبود، امروز اثری از دین نبود و پوسته آن نیز محو شده بود.
معارف، اخلاق و تزکیه امام صادق علیه السلام به ما رسیده است
حجت‌الاسلام منتشلو با بیان اینکه بسیاری از معارف، اخلاق، تزکیه و برنامه‌های زندگی فردی و اجتماعی امام صادق علیه السلام به ما رسیده است، بیان کرد: آن امام همام ناگفته‌ها را در مدت امامت خود بیان کردند و علومی که در زمان پدرانشان به علت خفقان موجود مانند سّر باقی مانده بود را فاش کرده و دست به افشاگری زدند.
وی عنوان کرد: امام صادق با استفاده از فرصت‌های لازم، بخش مهمی از فعالیت‌های خود را به احیای حدیث اختصاص داد و بدین ترتیب میراث ارزشمندی از خود برجای گذاشت و فرهنگ غنی اسلام را با احادیث خود غنای بیشتری بخشید.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه اعلام کرد: امام صادق علیه السلام در دوران زندگی مبارکشان با پرورش بیش از چهار هزار شاگرد در رشته‌های مختلف گامی بسیار بزرگ در احیای تفکرات اسلامی و پیشبرد علم در آن زمان برداشتند که با این اوصاف امام صادق علیه السلام محور وحدت جهان اسلام است.
سیره زندگانی ائمه معصومین علیهم السلام به مردم شناسانده شود
حجت‌الاسلام منتشلو تأکید کرد: امام صادق علیه السلام در حساس‌ترین لحظات زندگی نیز به تبلیغ و ترویج مسائل دینی اهتمام داشتند به گونه‌ای که در آخرین لحظه‌های عمر بابرکتشان همه بستگان را خواندند و فرمودند: شفاعت ما هرگز نصیب کسی که نماز را سبک می‌شمارد، نخواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه با اشاره به اینکه لازم است سیره زندگانی ائمه معصومان علیهم السلام به مردم شناسانده شود، یادآور شد: در ایام میلاد و شهادت ائمه باید با گفتن نحوه زندگی آنان چه از نظر فردی و اجتماعی در صدد اشاعه فرهنگ دینی باشیم.
انتهای پیام

captcha