اعزام 7 کاروان شیعه و اهل سنت بوشهری طی 4 پرواز به مدینه/ تجلیل از 6 کارگزار پیشکسوت حج
کد خبر: 3728775
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷

اعزام 7 کاروان شیعه و اهل سنت بوشهری طی 4 پرواز به مدینه/ تجلیل از 6 کارگزار پیشکسوت حج

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: 875 نفر زائر در قالب 7 کاروان شیعه و اهل سنت طی 4 پرواز ایرانی شرکت هواپیمایی «ایران ایر» در روزهای پنجشنبه و جمعه، 28 و 29 تیرماه از محل سالن پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی بندر بوشهر به مقصد مدینه اعزام می‌شوند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طی آئینی همایش زائرین و کارگزاران حج تمتع 97 دوشنبه، 18 تیر از سوی اداره کل حج و زیارت استان بوشهر با حضور کاروان‌های شیعه و اهل سنت در مجتمع فرهنگی 9 دی این شهر با تلاوت عبدالرسول سرخوش، پیشکسوت قرآن آغاز شد.

رسول رنجبر، مدیریت حج و زیارت استان بوشهر در این همایش استانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمود «حج یک بسیج توحیدی و کانون معرفت الهی است»، اظهار کرد: حج سال گذشته بسیار باشکوه برگزار شد و با توجه به ازدحام میلیونی حجاج در انجام اعمال حج تمتع امسال، نیاز است حجاج ایرانی رفتارهای اخلاقی و دینی را رعایت کنند و ضمن حفظ وحدت؛ قوانین کشور مقصد را تمکین و محترم شمارند.

برگزاری 70 جلسه آموزشی ویژه حجاج کاروان‌ها در استان بوشهر

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی مقدمات سفر انجام پذیرفته و تمامی ویزاها صادر شده است، گفت: تا کنون بیش از 70 جلسه آموزشی توسط کارگزاران کاروان شیعه و اهل سنت در شهرستان‌های بوشهر برگزار شده است.

اعزام 7 کاروان شیعه و اهل سنت بوشهری حج تمتع طی 4 پرواز ایرانی به مدینه

رنجبر با بیان اینکه هتل‌ها برای استقرار زائرین حج تمتع 97 در شهرهای مدینه و مکه مشخص شده است، اعلام کرد: 875 نفر زائر در قالب 7 کاروان شیعه و اهل سنت طی 4 پرواز ایرانی شرکت هواپیمایی «ایران ایر» در روزهای پنجشنبه، 28 تیرماه، ساعت 20:40 و ساعت 22:05 و جمعه 29 تیرماه، ساعت 9:55 صبح و 21:20 از محل سالن پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی بندر بوشهر واقع در خیابان امام رضا‌(ع) به مقصد مدینه اعزام می‌شوند.

مدیریت حج و زیارت استان بوشهر با اشاره به اینکه کاروان حجاج اهل سنت حج تمتع امسال 119 نفر از این استان هستند، بیان کرد: امسال 7 کاروان شیعه و اهل سنت حجاج تمتع از شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دیلم، دیر، کنگان، دشتی، تنگستان و گناوه از محل فرودگاه بین‌المللی مرکز استان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

حجاج ایرانی برترین الگوی رفتاری و اخلاقی در بین حجاج کشورها

مهدی صداقت، مدیر حراست حج و زیارت استان بوشهر در ادامه این مراسم؛ حساسیت‌های ایمنی سفر و قوانین و موارد امنیتی حج تمتع را به حجاج بوشهری حاضر در جلسه متذکر و یادآور شد: حجاج ایرانی برترین الگوی رفتار اخلاقی و دینی برای حجاج دیگر کشورها هستند.

تجلیل از 6 کارگزار پیشکسوت حج با تندیس بارگاه امام هشتم 

در ادامه علیرضا پولاد، مداح اهل بیت(ع) در این همایش به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به مداحی پرداخت و سپس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از اسدالله بازدرهوا، عباس توانگر، حسین عصار سنگی بوشهری، نعمت‌الله توانگر، محمد هاشم روانان و عباس راهنورد به عنوان کارگزاران پیشکسوت حج با اهدای لوح سپاس و تندیس بارگاه حضرت امام رضا(ع) تجلیل شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد شریفانی، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه هیچ عبادتی به ابعاد و جامعیت حج نمی‌رسد، اظهار کرد: زائرین حج در سفر به سرزمین وحی با تاریخ اسلام آشنا می‌شوند؛ سفر به شهرهای مدینه و مکه یکی از فرصت‌های این سفر معنوی است که حجاج می‌توانند خود را با سرزمین‌های تاریخی مرکز پیدایش اسلام آشنا سازند.

وی در ادامه به ثواب‌های بسیار این سفر عینی و عبرت‌آمیز پرداخت و گفت: قرائت قرآن و خواندن نماز و به خصوص نماز جماعت در شهرهای مدینه و مکه دارای ثواب و آثار معنوی بسیار عظیمی برای زائرین است و سفر حج یک ثواب خاصی دارد که هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را پر کند.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان فارس با اشاره به اینکه ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی(ص) فرمودند «کسی که یک دور به دور خانه کعبه طواف کند، یک‌هزار ثواب به حاجی داده و برایش ثبت می‌شود»، بیان کرد: هر کس در هر جای این جهان بتواند یک گره از سر راه فرد مؤمنی بردارد، از ناحیه فرشتگان خداوند یک میلیون ثواب برایش نوشته می‌شود.

4 مکان استجابت دعا در موسم حج

وی با بیان اینکه لباس احرام تداعی کننده صحنه قیامت است و نیت شرط اول در طواف خانه خدا است، عنوان کرد: زمانی که چشم حجاج به گنبد سبز حرم نبوی بیفتد، لحظه‌ای که در پوشش لباس احرام هستید، لحظه‌ای که برای ورود به مسجدالحرام چشمت به کعبه می‌افتد و هنگام ورود بر سرزمین عرفه؛ لذا در این 4 مکان دعای حجاج سریع به استجابت خداوند رحمان می‌رسد.

سفر حج، فرصتی برای پاک شدن فطرت و الهی شدن است

حجت‌الاسلام شریفانی با اظهار به اینکه مؤمنان از مشتاقان زیارت حجت خدا هستند، افزود: حج فرصتی برای ملاقات امام عصر(عج) است و امام جعفر صادق(ع) نیز به حضور حضرت مهدی موعود(عج) در موسم حج تأکید کرده و از این رو سفر حج یک فرصت برای پاک شدن فطرت و الهی شدن است.

یادآور می‌شود، در پایان آئین مناسک و اعمال حج با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری به زائرین حج تمتع در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی 9 دی بندر بوشهر آموزش داده شد.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

 انتهای پیام

captcha