رسانه؛ مهمترین عامل جهت‌دهی به افکار عمومی و تصمیم‌سازی در جامعه
کد خبر: 3728830
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

رسانه؛ مهمترین عامل جهت‌دهی به افکار عمومی و تصمیم‌سازی در جامعه

گروه اجتماعی- معاون پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: رسانه رکن چهارم دموکراسی و دماسنج جامعه است، بطوری که تب جامعه را نشان می‌دهد؛ اینکه جامعه ملتهب است یا آرام؛ سردی و گرمی مسائل، آسیب‌ها و انحراف‌ها را نمایش می‌دهد.

رسانه دماسنج جامعه است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمدعلی حمیدیان، معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: امروزه پیشرفت وسایل ارتباط جمعی، توسعه اقتصادی و اجتماعی، تحکیم مبانی دموکراسی و روابط بین‌الملل همه و همه به‌یکدیگر گره خورده و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
وی با بیان اینکه رسانه در تمام کشورهای دنیا جایگاه خاصی دارد، افزود: مطبوعات خط مقدم انعکاس اخبار و بیان مطلب هستند، که امروز با توسعه و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، جایگاه متفاوتی پیدا کرده و باید جدا از انعکاس خبر، به تحلیل نیز بپردازند.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان بیان کرد: تأثیرات مطبوعات را ما لحظه به لحظه در زندگی می‌بینیم؛ رسانه‌ها می‌توانند یک مسأله را آن‌چنان مورد توجه قرار دهند که تصمیم گیرندگان جامعه به آن سو جلب شوند.
وی اظهار کرد: رسانه رکن چهارم دموکراسی و دماسنج جامعه است، بطوری که تب جامعه را نشان می‌دهد؛ اینکه جامعه ملتهب است یا آرام؛ سردی و گرمی مسائل، آسیب‌ها و انحراف‌ها را نمایش می‌دهد.
حمیدیان ادامه داد: خیلی از مسائلی که امروز جرم تعریف می‌شود، قبلا یک انحراف بود، اما با قدرت رسانه و تأثیرگذاری و قضاوت آن، تبدیل به جرم شده است.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه رسانه عامل انتقال ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی است، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید به نقش و اهمیت کار خود آگاه باشند و از آن در جهت رفع مشکلات و برپایی ارزش‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha