عفاف و حجاب؛ حافظ کرامت انسانی
کد خبر: 3728890
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

عفاف و حجاب؛ حافظ کرامت انسانی

گروه فرهنگی - امام جمعه خرم‌دره گفت: رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی می‌شود و هر چه این صیانت بیشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصیت انسانی نیز افزوده خواهد شد.

رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی می‌شود
به گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خرم‌دره ظهر امروز در جلسه امور بانوان و خانواده این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، عنوان کرد: حجاب به عنوان یک پوشش کامل انسان و چادر نیز به عنوان یک حجاب برتر اسلامی در قرآن یاد شده است.

وی عنوان کرد: قرآن در دو بعد کرامت انسانی را مطرح کرده است که یکی در بعد عام و دیگری در بعد خاص است و عفاف و حجاب حافظ کرامت انسانی است.

حجت السلام حسینی در مورد کرامت انسانی نیز گفت: در قرآن کریم آمده است رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی می‌شود و هر چه این صیانت بیشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصیت انسانی نیز افزوده می‌شود.

امام جمعه خرم‌دره یادآور شد: حجاب باعث می‌شود دریای امواج و متلاطم درون انسان به ساحل امنیت برسد و آرامش درونی و امنیت اجتماعی درجامعه به وجود آید.

این مسئول با تاکید بر اینکه حجاب ثمره عفاف، حیا، تحول و تقوای درونی است، تصریح کرد: این مقوله موجب استمرار و ماندگاری حجاب می‌شود.

خانواده مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌شود

در ادامه این جلسه نیز حجت محمدی فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: حجاب و عفاف بایستی طوری رعایت شود تا ابزاری در دست مستکبران و معاندان دین مبین اسلام نباشد.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خانواده است، تصریح کرد: در این راستا خانواده‌ها در شکل‌گیری عفاف و حجاب در جامعه نقش به سزایی دارند و می‌توانند این موضوع مهم واجب را به فرزندان آموزش دهند تا در رشد شخصیت روحی و اخلاقی فرزندان تاثیرگذار باشند.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به اینکه بحث حجاب و عفاف باید در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی شود، بیان کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی ازضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.
انتهای پیام
captcha