مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ میزبانی یاسوج از ۱۸۰ نخبه قرآنی کشور
کد خبر: 3729009
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ میزبانی یاسوج از ۱۸۰ نخبه قرآنی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ میزبانی یاسوج از ۱۸۰ نخبه قرآنی کشور یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ یاسوج؛ میزبان ۱۸۰ نخبه قرآنی کشور

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 19 تیرماه 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم:
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 14 تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «۲۰۳۳ داوطلب کار حفظ شبانه‌روزی قرآن را در مراکز بیت‌الاحزان آغاز کردند» آورده است: دوره‌ جدید حفظ قرآن مراکز شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از امروز در ۱۸ نقطه کشور کار خود را آغاز کرد. براساس این گزارش، دوره‌های حفظ قرآن مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از امروز ۱۹ تیر‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.
حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از نام‌نویسی بیش از ۲ هزار داوطلب برای حضور در مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در سال تحفیظی جدید خبر داد و گفت: با پایان نام‌نویسی داوطلبان حضور در مراکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم تعداد ۲ هزار و ۳۳ نفر نام‌نویسی کرده‌اند که این افراد در دوره‌های حفظ کل و حفظ چهار جزء باعنوان رحله شرکت خواهند کرد.

وی تعداد ۲ هزار و ۳۳ نفر را فقط در بخش برادران برشمرد و گفت: مراکز خواهران به صورت روزانه و در دوره‌های حفظ ۲ ساله برگزار می‌شود که استقبال خوبی هم از این طرح‌ها در شعب مختلف مؤسسه در کشور شده است.
شاهسونی از برگزاری طرح رحله در ۱۸ استان کشور خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های موفق بیت‌الاحزان در موضوع حفظ طرح رحله ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان، طلاب و دانشجویان است که این افراد در ایام تابستان چهار جزء قرآن کریم را به صورت شبانه‌روزی حفظ خواهند کرد.
وی ادامه داد: مدت برگزاری طرح رحله ۵۳ روز است که در این مدت قرآن‌آموزان جزء ۳۰ و سوره مبارکه بقره را حفظ خواهند کرد. البته نخبگان طرح رحله می‌توانند باحضور در مراکز شبانه‌روزی طی مدت یکسال کل قرآن را حفظ کنند.
این صفحه در خبر دیگری با عنوان «اردوی استعداد‌های درخشان قرآنی در یاسوج برگزار می‌شود» آورده است: محسن یاراحمدی، مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم، از آغاز دومین دوره اردوهای منطقه‌ای طرح استعدادهای درخشان قرآنی خبر داد و گفت: اولین اردو از دومین دوره طرح استعدادهای درخشان قرآنی از 20 تا 24 تیرماه جاری به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود. در اولین اردو از دومین دوره طرح استعدادهای درخشان قرآنی تعداد 180 نفر (به جز همراهان) از استعدادهای قرآنی استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد حضور خواهند داشت.
یاراحمدی ادامه داد: امسال به جهت تقویت بحث آموزشی استعدادهای قرآنی، اساتید به صورت متمرکز از تهران اعزام می‌شوند. همچنین، در مناطق مختلف از وجود برخی از اساتید قرآنی شناخته شده که مورد تأیید هستند نیز استفاده می‌شود که در این راستا در این دوره از وجود اساتیدی همچون بهروز یاریگل، نصرت‌الله‌ حسینی، عباس هاشمی و جماله از استان بوشهر، فتح‌پور از استان فارس استفاده خواهیم کرد و بنده نیز در خدمت عزیزان خواهم بود.
مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی کشور سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: طی اجرای این اردوی قرآنی، شش کلاس آموزشی با حضور استعدادهای قرآنی برگزار می‌شود که شامل بحث آموزشی و برگزاری کارگاه‌های تلاوت است. همچنین، در کنار مبحث آموزش، برنامه‌های مختلف دیگری از جمله برنامه‌های تفریحی و ورزشی برای استعدادهای قرآنی در نظر گرفته شده است.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «اذان جدید علی‌اصغر شعاعی در مقام کُرد+صوت» و «ترتیل صفحه ۴۰۲ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز تعداد سه خبر معارفی منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «مسابقه کتابخوانی در مکتب تشیع برگزار می‌شود» آورده است: مسابقه کتبی کتابخوانی «در مکتب تشیع» همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به همت کتابخانه دکتر شهیدی برگزار می‌شود. این مسابقه کتابخوانی که به زندگی و شخصیت حضرت امام جعفر صادق(ع) اختصاص دارد، از 19 تیرماه ساعت 8 تا 20 با هدف ارتقای شناخت مخاطبان با سیره امامان معصوم و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی، شناخت هویت دینی و تعمیق و گسترش شناخت شهروندان از الگوهای دینی برگزار می‌شود.
مسابقه کتابخوانی «در مکتب تشیع» برگرفته از کتاب «زندگانی امام صادق (ع)» نوشته علامه سیدجعفر شهیدی و انتشارت دفتر نشر فرهنگ اسلامی است که از سوی کتابخانه دکتر شهیدی با مشارکت کتابخانه‌ها و کلیه مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 به منظور معرفی آثار نویسندگان معروف به اجرا درمی‌آید.
دوستداران کتاب و کتابخوانی تا 3 مرداد ماه فرصت دارند پاسخ‌های درست خود را به کتابخانه دکتر شهیدی و دیگر مراکز منطقه 8 تحویل دهند. به نفرات برتر این مسابقه به قید قرعه، جوایز نفیسی اهدا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کاربرگ‌های مسابقه به یکی از مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های منطقه 8 و یا به کتابخانه دکتر شهیدی به نشانی نارمک، 46 متری غربی، پشت بیمارستان انصاریان (نارمک)، میدان 58 مراجعه کنند.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «کتاب آینده من درباره اجتهاد و اصلاحات در اسلام شیعی است» و «روایتی از طب‌الرضا در نمایشگاه سلطان دل» است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز فقط یک خبر با عنوان «یاسوج، میزبان ۱۸۰ نخبه قرآنی کشور» را منتشر کرده است.
ایسنا
صفحه دین خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز فقط دو خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «نمایشگاهی هنری به نام امام هشتم(ع)» آورده است: نمایشگاهی از آثار سنتی، مذهبی، مدرن و پست مدرن هنرهای تجسمی به مناسبت شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود. این نمایشگاه که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و دهه کرامت با عنوان «چراغ راه ولایت، ولایت متخصص هدایت» برگزار می‌شود، روز یکشنبه ـ ۲۴ تیر ماه ـ از ساعت ۱۱ تا ۱۸ در نگارخانه ابراهیمی‌نژاد افتتاح می‌شود.
علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۲۴ تیر ماه به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نگارخانه ابراهیمی‌نژاد واقع در بزرگراه شهید محلاتی، تقاطع نبرد، خیابان آهنگ (ده حقی)، روبروی بوستان یاس، گلستان دوم، ساختمان شماره ۷۲ مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۶۹۶۰۳۳ تماس بگیرند.
«هفت ویژگی از خصلت‌های خدمت کریمانه» عنوان دیگر خبر این صفحه در روز جاری است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز صرفا یک خبر با عنوان « دشمن اقتصاد کشور را هدف گرفته است» منتشر کرده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تعداد شش خبر منتشر کرده که فقط یک خبر آن قرآنی و مربوط به سفر استعدادهای درخشان قرآنی به یاسوج است. پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «درس‌های مهم امام صادق (ع) برای امروز حوزه و دانشگاه»، «برای رسیدن به دانشگاه اسلامی نیازمند ترمیم ساختار دانشگاه‌‌ها هستیم»، «حرکت کاروان پیاده علی ابن موسی الرضا(ع) از یزد به مشهد آغاز شد»، «حرکت کاروان پیاده علی ابن موسی الرضا(ع) از یزد به مشهد آغاز شد» و «علما در کنار حمایت از نظام در برابر مشکلات اقتصادی حساسیت داشته باشند»، است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز اساسا به روز نشده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد پنج خبر با عناوین « تفکر در کلام امام حسن(ع)»، « شعر خوانی وحید قاسمی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) + فیلم» «زندگی نامه شهید میرحسین ذاکری»، «آیا اجازه والدین برای سفر واجب است؟» و «گزارش تصویری از مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) هیئت رزمندگان» منتشر کرده است.
روزنامه کیهان
صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گفت‌وگویی با عنوان «نقش امام صادق(ع) در تمدن‌سازی اسلامی» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است:
شکل‌گیری تمدن اسلامی در پرتو سیره علمی و عملی حضرات معصومین‌(ع) آن هم در فضاها و تنگناهای مختلف سیاسی، مذهبی و... امر مبارکی است که بر همه مسلمین لازم است تا در مسیر شکوفایی آن قدم برداشته و چونان قرون گذشته، جهانیان را مقهور اقتدار اسلام و تمدنی اسلامی‌کنند. امام صادق(ع) در تمدن‌سازی اسلامی نقش اساسی داشته‌اند که لازم است این مهم از زوایای مختلف مورد توجه و تأسی قرار گیرد. امام از آنجا که وظیفه حفظ دین و هدایت مردم بر عهده اوست باید به بهترین وجه ممکن این وظیفه را انجام دهد. و نکته حائز اهمیت در این میان آن است که لزوما این گونه نیست که هر امامی در زمان خود باید قیام کند بلکه هر امامی در زمان خود موظف به وظیفه‌ای است که بر عهده‌ دارد و این وظیفه لزوما قیام نیست و بسته به شرایط و مقتضیات است. درخصوص امام صادق (ع) باید گفت آن حضرت به‌خوبي مي‌دانست كه خروج عباسيان عليه بني‌اميه، برای رسيدن به قدرت است و اعتقادي به امامت و خاندان رسالت ندارند.
دیگر موارد مهم در این صفحه شامل «نقش معجزه‌آسای محبت در زندگی»، «پشت سر من حرکت نکنید»، «در امور مادی به بالا دست خود نگاه نکن»، «پرسش‌های مردم و پاسخ‌های امام صادق(ع)»، «خریدهای خانه و حمل آن راهکار مقابله با تکبر» و «شاخص‌های منافع ملی» است.
انتهای پیام

captcha