راه‌اندازی قرارگاه اربعین در تهران/ پایتخت میزبان اجرای ۱۲۵۰ برنامه فرهنگی
کد خبر: 3729033
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
اوحدی خبر داد:

راه‌اندازی قرارگاه اربعین در تهران/ پایتخت میزبان اجرای ۱۲۵۰ برنامه فرهنگی

گروه جامعه ــ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ضمن تشریح ویژه برنامه‌های شهرداری در تابستان ۹۷ از راه‌اندازی باشگاه ترنج و قرارگاه اربعین در تهران و میزبانی ۴۰۰ مرکز فرهنگی هنری برای اجرای ۱۲۵۰ برنامه در این حوزه خبر داد.

فوری//راه‌اندازی قرارگاه اربیعن و باشگاه ترنج در تهران/ پایتخت میزبان اجرای ۱۲۵۰ برنامه فرهنگی
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ظهر امروز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش، با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به برنامه‌های تابستانی این سازمان اشاره کرد و گفت: بعد از برگزری نماز عید فطر ۲ ستاد ویژه در سازمان فرهنگی هنری تشکیل شد؛ اولین ستاد مختص ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دومین ستاد ویژه برنامه‌های تخصصی در حوزه تابستان ۹۷ تشکیل شد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ مرکز فرهنگی هنری در اختیار سازمان است که برنامه‌های شاخصی را در ایام تابستان در آن‌ها برگزار خواهیم کرد. بر همین اساس ۶۰ برنامه شاخص، ۱۲ برنامه فراگیر و ۴۸ برنامه شاخص معطوف به مسافرینی که به تهران می‌آیند، طراحی و پیش‌بینی کرده‌ایم؛ ۴۰ برنامه ویژه شهدا و ۱۲۵۰ برنامه منطقه‌ای در فرهنگسراها، خانه فرهنگ‌ها و سالن‌های شهرداری در تابستان برگزار می‌کنیم.

اوحدی ادامه داد: جشنواره تهران قدیم نیز در باغ موزه قصر برگزار می‌شود. همچنین امسال ۶۰ برنامه موسیقی اقوام و آیینی در این ایام خواهیم داشت. با توجه به رویکرد و نگاه جدید ۵۰۰ تئاتر در فرهنگسرا‌ها نیز اجرا می‌شود که به ویژه برنامه‌های تئاتر کودک و نوجوان با همکاری سازمان دانش‌آموزی خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های این سازمان در دهه کرامت و ولایت به ایکنا گفت: برای این ایام به مدت ۱۰ شب در میدان آیین امام حسین(ع)، ویژه‌برنامه دهه کرامت را پیش‌بینی کرده‌ایم. در این ایام ویژه‌برنامه ضریح مهربانی را در همین میدان خواهیم داشت. همچنین ۱۰۱ برنامه با رویکرد مذهبی در حوزه شعر و ادبیات دینی داریم و امیدواریم که بتوانیم در این ایام خانه شعرا را نیز راه‌اندازی کنیم.

اوحدی با اشاره به برنامه‌های قرآنی این ایام هم به ایکنا گفت: آموزش‌های قرآنی ما برای فصل تابستان آغاز شده و در حوزه قرآن به طور ویژه ۵ خانه قرآنی را نظر گرفته‌ایم که ویژه‌برنامه‌های خوبی را در این ایام آماده کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۵ هزار متر مربع فضای گالری در اختیار سازمان فرهنگی و هنری است که از ظرفیت آن‌ها برای دانش‌آموزان و نوجوانان استفاده کنیم، تصریح کرد: بر همین اساس می‌توانیم با جلب مشارکت جوانان، گالری‌های زیادی را برگزار کنیم و همچنین می‌توانیم با کمک دانش‌آموزان جشنواره‌های تجسمی را در این ایام برگزار کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: ۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی داریم که توسط ۵۵۰۰ مربی که صلاحیت‌های آن‌ها تایید شده کلاس‌های آموزشی برگزار خواهیم کرد و هفته آینده جزئیات خبر افتتاح باشگاه ترنج را اعلام می‌کنیم که در قالب این باشگاه افراد می‌توانند از خدمات ۳۵ سالن سینمایی و مجموعه‌های آموزشی، ورزشی، هنری و فرهنگی و امثال این موارد در سازمان فرهنگی هنری استفاده کنند. همچنین شماره ۱۸۳۷ جهت پاسخگویی به سوالات شهروندان در مورد برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی و هنری راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه به زودی قرارگاه فرهنگی اربعین آغاز به کار می‌کند، گفت: شاهد هستیم که هر ساله موج عظیمی به مراسم اربعین حسینی می‌روند که ظرفیت فرهنگی بسیار بالایی دارد و انصافا فعالیت‌های فرهنگی آن طور که باید در این حرکت خوب انجام نشده است، لذا در نظر داریم این حرکت عاشقانه را با انجام کار فرهنگی بیشتر نشان دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد کلاس‌های آموزشی هم گفت: سالیانه بیش از ۳۵۰ هزار نفر در کلاس‌های آموزشی این سازمان شرکت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال این عدد با توجه به تغییرات زیادی که صورت گرفته به ۴۰۰ هزار نفر برسد، بر همین اساس امسال در حوزه تئاتر و سینما نیز شاهد تحولات بزرگی خواهیم بود.

‌اوحدی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های موسیقی در فرهنگسرا‌ها که مدت‌ها پیش متوقف شده است، با عنوان کلاس‌های پژوهش در موسیقی برگزار می‌شود و در حوزه سینما و تئاتر و همچنین موسیقی سنتی و اقوام ایرانی شاهد تحولاتی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha