ورود نماینده سازمان ملل به یمن برای گفتگو با منصور هادی
کد خبر: 3729036
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

ورود نماینده سازمان ملل به یمن برای گفتگو با منصور هادی

ورود نماینده سازمان ملل به یمن برای گفتگو با منصور هادی گروه بین‌الملل - مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن عصر امروز برای گفتگو با عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و متحد عربستان، وارد شهر عدن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ گریفیث پس از گفتگو با تعدادی از مقامات عربستان در ریاض که وی آن‌ها را «سازنده» توصیف کرد، امروز (سه‌شنبه) به عدن سفر کرد.

به گفته یک منبع در تشکیلات منصور هادی که نخواست نامش فاش شود، فرستاده ویژه سازمان ملل قرار است در زمینه راه حل‌های سیاسی و امنیتی برای پایان دادن به درگیری‌های چهارساله در یمن به هادی گفتگو کند.

سفر گریفیث به یمن در حالی صورت می‌گیرد که حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان به بندر الحدیده برای بیرون راندن نیروهای جنبش انصارالله و به دست گرفتن کنترل آن با شکست مواجه شده و به همین دلیل، مقامات سعودی به دنبال راهی برای کمرنگ کردن این ناکامی هستند.

عربستان و سایر کشورهای عضو ائتلاف بیش از سه سال است که به بهانه حمایت از منصور هادی در برابر حوثی‌ها (انصارالله) دست به حملات گسترده به مناطق مختلف یمن زده‌اند که در این حملات علاوه بر کشته و زخمی شدن تعداد زیادی غیرنظامی، بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی نابود شده‌ است.

 انتهای پیام

captcha