توصیه‌های مولوی عبدالحمید به مدرسان علوم دینی
کد خبر: 3729095
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

توصیه‌های مولوی عبدالحمید به مدرسان علوم دینی

گروه معارف - مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: در مدارس دینی وظیفه‌ای که پیامبران برعهده داشته‌اند مورد توجه قرار می‌گیرد؛ باید بررسی کنیم که مدارس دینی ما تا چه اندازه توانسته‌اند به این وظیفه و تربیت علمایی که در جامعه تغییر و تحول ایجاد کنند، عمل کنند.

توصیه‌های مولوی عبدالحمید به مدرسان علوم دینی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان روز گذشته در اولین نشست اساتید دارالعلوم اهل سنت این شهرستان در سال تحصیلی جدید، گفت: وظیفه و رسالت علما بسیار مهم و سنگین است، اما متاسفانه امروز علما آن‌طور که باید نتوانسته‌اند به رسالت سنگین خودشان عمل کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: در مدارس دینی وظیفه‌ای که پیامبران بر عهده داشته‌اند مورد توجه قرار می‌گیرد؛ باید بررسی کنیم که مدارس دینی ما تا چه اندازه توانسته‌اند به این وظیفه و تربیت علمایی که در جامعه تغییر و تحول ایجاد کنند، عمل کنند.

اوضاع مدارس دینی خودمان را بررسی کنیم
وی ادامه داد: باید اوضاع مدارس دینی خودمان را بررسی کنیم که تا چه اندازه توانسته‌اند در راستای ترویج «علم» و ایجاد «اصلاح و تزکیه» در جامعه تاثیرگذار باشند. زیرا اساتید علاوه بر تعلیم و آموزش طلاب، وظیفۀ تربیت و تزکیه آنان را نیز بر عهده دارند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: اساتید در کنار تدریس کتاب، روزانه حداقل یک جمله اصلاحی و تربیتی هم به طلاب بیاموزند و برای اصلاح و تزکیه طلاب برنامه‌ریزی داشته باشند.
وی افزود: اساتید مدارس علوم دینی باید خودشان نیز بر عمل به دستورات شریعت و پایبندی به سنت‌های رسول اکرم(ص) اهتمام ویژه‌ای داشته باشند؛ یقیناً عملکرد اساتید بر شاگردان و طلاب نیز تاثیر می‌گذارد.
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه اساتید مدارس علوم دینی باید با ادای نماز شب و ذکر خدا در همه حال، خود را به کمال برسانند، ادامه داد: علمای ربانی و اولیاءالله از طریق مبارزه با نفس و جای‌ دادن محبت خدا و رسول(ص) در قلب، به جایگاه والا رسیدند.

اساتید مدارس دینی باید با جامعه و توده مردم نیز ارتباط داشته باشند
وی اظهار کرد: اساتید مدارس دینی باید با جامعه و توده مردم نیز ارتباط داشته باشند و برای اصلاح اقشار مختلف مردم برنامه‌ریزی و تلاش کنند. یک عالم دینی نباید از مردم و متن جامعه دور باشد.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: مدرسان حوزه علمیه حتماً با مطالعه و آمادگی کامل در کلاس درس حاضر شوند و همچنین باید برای تفهیم بهتر کتاب به طلاب، ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشند.
مولوی عبدالحمید افزود: باید در بخش‌های مختلف تدریس، قرائت و تجوید و شعبه‌های حفظ ابتکار عمل و نوآوری داشته باشیم و به برنامه‌های قدیمی اکتفا نکنیم، بلکه از تجربیات و برنامه‌های جدید مراکز آموزشی در کشور و جهان استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha