اراده جوان ایرانی، دستان توانمند کشور را معرفی می‌کند
کد خبر: 3729122
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
معرفی الگو‌های برتر مشاغل خانگی/۹

اراده جوان ایرانی، دستان توانمند کشور را معرفی می‌کند

گروه اجتماعی - پشتیبان مشاغل خانگی خراسان جنوبی گفت: حوزه فعالیت سایت «کلیژدک» تلفیقی از فناوري اطلاعات(IT ) با فرهنگ و هنر است که با معرفی طرح مشاغل خانگی خراسان جنوبی، سعی در حمایت از مشاغل خانگی و کالای ایرانی دارد.

اراده جوان ایرانی،دستان توانمند کشور را معرفی می کند

عارف موحد، پشتیبان مشاغل خانگی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی، اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي، رشته‌هاي مشاغل خانگي در حوزه‌هاي صنايع دستي، فرش، كشاورزي، دامپروري، شيلات، خدمات، توليدي و صنعت و فناوري اطلاعات(IT) تقسیم بندی شده است.
وی با بیان اینکه حوزه فعالیت سایت «کلیژدک» تلفیقی از فناوري اطلاعات(IT ) با فرهنگ و هنر است، افزود: کلیژدک در فرهنگ خراسانی به معنی پرنده سیاه خوش خبر است.
این مدیر سایت اظهار کرد: این گیشه آنلاین در تابستان ۹۵ به منظور فروش اینترنتی بلیط‌های تئاتر بیرجند با دانش، هزینه و تلاش شخصی به بهره‌برداری رسید.
موحد ادامه داد: این سایت پس از کسب موفقیت در فروش آنلاین و اطلاع‌رسانی از اجراهای تئاتر بیرجند به گونه‌ای پیش رفت که حتی در برخی از اجراهای تئاتر، خرید اینترنتی بلیط از خرید حضوری سبقت گرفت و به این گونه کلیژدک به صورت یک برند فرهنگی و هنری در فضای مجازی ثبت شد.
وی بیان کرد: این وب سایت با پوشش موفق بیش از 40 اجرا و جشنواره تئاتر و همچنین راه اندازی کمپین #من_تئاتر_میبینم (کمپین فرهنگی هنری حمایت از تئاتر بیرجند) توانست مخاطبان بی شماری را با تئاتر بیرجند آشنا کند و بدون شک رشد بیش از 200 درصدی مخاطب تئاتر در بیرجند از نکات مثبت فضای مجازی و تلاش کلیژدک در معرفی فرهنگ و هنر است.
این پشتیبان طرح مشاغل خانگی اظهار کرد: همچنین نسخه جدید این وب سایت با قابلیت انتخاب صندلی برای سالن‌های مختلف آماده رونمایی است.
موحد خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغال زایی به دلیل عدم استمرار اجراهای تئاتر، متاسفانه اشتغال زایی صورت نگرفته و این سایت به گونه‌ای به انجام فعالیت می‌پرداخت که درصدی از فروش اینترنتی اجراهای تئاتر به منظور کارمزد سایت محاسبه شده و همان مبلغ مجدد صرف گسترش امکانات سایت برای بازدهی بهتر می‌شد.
وی اظهار کرد: با توجه به نیاز مخاطبین به امکانات گسترده‌تر و همچنین هزینه‌های بالای برنامه نویسی، این مبالغ جوابگوی هزینه‌های سایت نبوده و نسخه جدید این وب سایت نیز کاملا با هزینه شخصی آماده سازی شده است.
این مدیر سایت بیان کرد: در صورت حمایت سازمان‌های مربوطه می‌توان با برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت‌های مربوط امکان اشتغال زایی دو نفر را به صورت مستقیم و حداقل 10 نفر را به صورت غیرمستقیم در تمام استان فراهم کرد.
سرمایه محدود، مزیت مشاغل خانگی
موحد با اشاره به اینکه از مزایای مشاغل خانگی می‌توان به ایجاد این مشاغل با سرمایه اولیه اندک و محدود نام برد، افزود: همچنین برای این مشاغل نیاز به دفتر، میز و منشی نیست و با داشتن حداقل امکانات از قبیل یک خط تلفن و کارت ویزیت برای معرفی به خریداران کالا یا خدمات می‌توان یک کسب و کار موفق راه اندازی کرد.
وی تصریح کرد: از دیگر مزایای مشاغل خانگی استفاده از فضای مجازی اینترنت برای کسب در آمد، بازاریابی و دسترسی راحت به خریداران است که بسیار آسان‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است.
این کارآفرین با اشاره به اینکه دولت نیز در راستای حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی، تسهیلاتی را برای این امر اختصاص داده است، اظهار کرد: مانویل کاستلز در سال 1997 در کتاب سه گانه عصر اطلاعات می‌نویسد که عرصه عمومی شهرها دیگر محل تردد مردم (از منزل به محل کار و برعکس) نخواهد بود چرا که بسیار از مشاغل دیگر به شکل امروزی آن (حضور فیزیکی شخص در محل کار) اداره نخواهند شد، بلکه به صورت کار در منزل و مشاغل خانگی در خواهند آمد.
موحد با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی در جهان، افزود: هم اكنون در 150 كشور دنيا قانون مشاغل خانگي تنظيم شده است.
وی ادامه داد: كشورهاي چين 30 درصد، تايوان 80 درصد و آمريكا تا 20 درصد مشاغل خود را به كسب و كارهاي خانگي اختصاص داده‌اند.
این مدیر سایت بیان کرد: با برنامه ریزی صحیح و درک درست از مشاغل خانگی و شناخت محصولات استراتژیکی که قابلیت فروش آنلاین را دارند می‌توان بنگاه‌های کوچک و حتی بزرگ اقتصادی را تاسیس کرد و سهم ایران را در درصد مشاغل خانگی افزایش داد.
موحد با بیان اینکه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی طرح بسیار مناسبی است که برای حمایت از مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی به صورت رایگان انجام می‌گیرد، افزود: این طرح، در مرحله نخست به بررسی و شناسایی مزیت‌‌ها و توانمندی‌‌های مناطق می‌پردازد و در مرحله دوم توانمندسازی متقاضیان را مورد بررسی قرار می دهد.
وی اظهار کرد: در مرحله سوم و نهایی نیز اتصال به بازار را پس از ارزیابی‌های مربوطه انجام خواهد داد.
این کارآفرین یادآور شد: از آنجایی که در گیشه فروش آنلاین کلیژدک امکان ثبت محصولی جز اجراهای تئاتر میسر نیست اما این وب سایت امیدوار است با معرفی طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و درج لینک محصولات، گامی موثر در حمایت از مشاغل خانگی و کالای ایرانی برداشته باشد.

زهرا حمیدی

انتهای پیام

captcha