آغاز به‌کار طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله در ۸۰ مسجد مشهد
کد خبر: 3729167
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

آغاز به‌کار طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله در ۸۰ مسجد مشهد

گروه اجتماعی - مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله در ۸۰ مسجد شهر مشهد آغاز به کار کرده است.

آغاز به‌کار طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله در ۸۰ مسجد شهر مشهد
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد حسن محمدیان، مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، گفت: طرح ملی قرائت زیارت امین الله در ۸۰ مسجد شهر مشهد آغاز به کار کرده و بناست در پایان سال ۹۷، در ۳۵ هزار مسجد در سراسر کشور اجرا شود.
وی افزود: زیارت امام رضا(ع) همراه با قرائت زیارت امین الله در روزهای چهارشنبه که منسوب به این امام همام است، در مساجد کشور با هدف نهادینه کردن زیارت‌خوانی و ارتباط هرچه بیشتر مردم با امام مهربانی‌ها برگزار می‌شود.
مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: مجری این برنامه در مشهد و سراسر کشور کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) است و برنامه‌ریزی‌شده تا این برنامه به‌عنوان یک آیین نیکو در ۱۱۰ هزار مرکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شود.
محمدیان تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده برای نهادینه شدن این آیین مذهبی در میان مساجد شهر، آستان قدس رضوی تا پایان سال ۹۸ با اعزام مداح و اهدای اقلام فرهنگی و هدایای متبرک حرم رضوی از این برنامه حمایت خواهد کرد. تاکنون نیز به نیابت از امام هشتم(ع) هر هفته به ۸ مسجد سطح شهر مشهد مداح اعزام شده است.

انتهای پیام

captcha