برپایی کلاس قرآن از سوی «خانه قرآن مبین» ویژه کارکنان شهرداری
کد خبر: 3729254
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

برپایی کلاس قرآن از سوی «خانه قرآن مبین» ویژه کارکنان شهرداری

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر خانه قرآن شهری مبین شهرستان رودان از برپایی کلاس آموزش قرآن ویژه کارکنان شهرداری از سوی این مؤسسه خبر داد.

 درخواست کلاس قرآن برای پرسنل شهرداری بیتا شهرستان رودان

ولی صفایی‌پور، مدیر خانه قرآن شهری مبین در شهرستان رودان در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: این خانه قرآن از سال 94 با اخذ مجوز از سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرده است.
صفایی‌پور در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و دوره‌های قرآنی که در خانه قرآن شهری مبین برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این خانه قرآن 60 قرآن‌آموز دوره‌های تربیت آموزشیار قرآن و 30 قرآن‌آموز دوره تربیت معلم قرآن را پشت سر گذاشتند و موفق به دریافت گواهینامه شدند.
مدیر خانه قرآن شهری مبین در شهرستان رودان اظهار کرد: هر سال بیش از 500 نفر آموزش روخوانی و روان‌خوانی را در این خانه قرآن آموزش می‌بینند. حدود 100 نفر تجوید سطح یک را آموزش می‌بینند، 80 نفر آموزش مفاهیم قرآن را می‌گذرانند، و 30 نفر اذان را آموزش می‌بینند.
صفایی‌پور با اشاره به اینکه ثبت نام دوره‌های مهدویت، شرح و تفسیر نهج‌البلاغه در حال انجام و دوره تفسیر قرآن در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این کلاس‌ها هیچ‌گونه محدودیت سنی نداریم و از سن 3.5 تا بزرگسال حضور دارند.
صفایی‌پور بیان کرد: کلاس‌های ویژه آقایان در روزهای زوج و کلاس‌های بانوان در روزهای فرد تشکیل می‌شود و ما حتی در روزهای جمعه هم از 8 صبح تا 12 ظهر کلاس داریم.
مدیر خانه قرآن شهری مبین ‌شهرستان رودان با اشاره به این‌که مؤسسات درگیر مشکلات مالی شده‌اند، گفت: خانه‌های قرآن شهری از طرف هیچ نهادی حمایت نمی‌شوند. الان مؤسساتی هستند که حتی مکان برای برگزاری کلاس ندارند و هیچ‌گونه حمایت مادی و معنوی نمی‌شوند.
صفایی‌پور ادامه داد: درهمین راستا و برای ترویج فرهنگ قرآنی شهردار بیتا(شهرستان رودان) طی تماسی که با خانه قرآن شهری مبین داشتند، درخواست کردند تا برای کارکنان این سازمان و خانواده‌هایشان کلاس قرآن برگزار کنیم، که این خود جای بسی تشکر دارد که مسئولان به آموزه‌های قرآنی و ترویج آن اهمیت می‌دهند.
وی بیان کرد: من از نهادهای مختلف می‌خواهم که کارهای قرآنی‌شان را به مؤسسات بسپارند تا مؤسسات برنامه قرآنی ایشان را به نحو احسن انجام بدهند.
صفایی‌پور در ادامه بیان کرد: در حال حاضر 13 پایگاه قرآنی فعال داریم و بر آن هستیم 30 پایگاه قرآنی در سطح شهرستان رودان دایر کنیم.
یادآور می‌شود، خانه قرآن شهری مبین در هرمزگان، شهرستان رودان، میدان امام، پشت اداره آموزش و پرورش واقع شده است.

انتهای پیام

captcha