ترویج بی‌بند و باری در جامعه‌ از مصادیق تهاجم فرهنگی دشمنان است
کد خبر: 3729265
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

ترویج بی‌بند و باری در جامعه‌ از مصادیق تهاجم فرهنگی دشمنان است

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، ترویج بی بند و باری در جامعه‌ اسلامی را یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی دشمنان اعلام کرد و گفت: مدگرایی یکی دیگر از مسائلی است که دشمن آن را برای از بین بردن حجاب به کار می‌برد.

 ترویج بی بند و باری در جامعه‌ از مصادیق تهاجم فرهنگی دشمنان است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، ظهر امروز در  درسومین همایش حجاب و عفاف ویژه مدیران مهد‌های کودک سراسر استان، با انتقاد از ممنوعیت ورود متقاضیان با چادر به جلسه آزمون استخدامی در مرند، گفت: جمعه‌ گذشته در یکی از مدارس شهرستان مرند برای گزینش آزمون استخدامی ورود چادر به آزمون را ممنوع اعلام کردند که بنده دیروز از آموزش و پرورش استان خواستار بررسی موضوع شدم تا با خاطیان این جریان برخورد کنند و اگر تا پنج شنبه این هفته نتیجه اعلام نشود، از تریبون نماز جمعه این موضوع را با مردم در میان می‌گذارم تا بدانند که در برخی مدارس بی‌بند و باری و بی فرهنگی ترویج می‌شود.

وی، ضمن تقدیر از تلاش کسانی که در امر معرفی فرهنگ و الگوی اسلامی و تربیت کودکان، فعالیت می‌کنند، گفت: زن مسلمان که همواره باعث تحکیم بنیان‌های اعتقادی در جامعه است، می‌تواند بهترین راهکار تقابلی برای مبارزه با فرهنگ و تهاجم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، با توجه به آیات قرآنی، حجاب انسان را از شر افراد بد سرشت حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، ترویج بی بند و باری در جامعه‌ اسلامی را یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی دشمنان اعلام کرد و گفت: مدگرایی یکی دیگر از مسائلی است که دشمن آن را برای از بین بردن حجاب به کار می‌برد، در برخی خیابان‌های تهران افرادی با ظاهری نامناسب تنها مختص ترویج بی‌حجابی رفت و آمد می‌کنند، دشمنان از طریق ماهواره و رسانه‌های معاند می‌خواهد مد روز را در جامعه اسلامی حاکم کند، باید خیلی مراقب باشیم.

امام جمعه تبریز، با تاکید بر این‌که امروزه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دارای برنامه وسیعی برای نابودی حجاب هستند، تصریح کرد: افراد ضد دین در رسانه‌های معاند روزی را با عنوان روز سفید اعلام می‌کنند تا دختران در این روز کشف حجاب کنند، این هجمه‌ وارد شده از سوی دشمن علیه حجاب است؛ چرا که آثار موثر حجاب را در جامعه ما مشاهده کرده و همواره از آن هراس دارند. حال با تضعیف بنیان‌های عقیدتی، فکری و ترویج بی‌بند و باری می‌خواهند ایمان و ارزش‌های دینی مانند عفت و حیا را در جامعه دچار تزلزل و آسیب کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به نقش موثر مربیان و مدیران مهد و کودک‌ها در آموزش و تدریس کودکان تاکید کرد و گفت: معلمانی که در کلاس ابتدایی تدریس می‌کنند نقش بسیار موثری در شکل گیری شخصیت کودکان دارند گاهی در کلاس ابتدایی اجازه می‌دهند دانش آموزان دختر مقعنه‌های خود را از سر بردارند، ولی نمی‌دانند که انجام چنین اقداماتی بعدها به عادت تبدیل می‌شود.

وی با بیان این‌که مادران، مربیان و معلمان وظیفه‌ سنگینی در قبال آموزش و تربیت کودکان دارند، افزود: با توجه به این‌که شخصیت اصلی کودک در سنین اولی شکل می‌گیرد در نتیجه این دوران حائز اهمیت بوده و معلمان باید به موضوع حجاب و عفاف کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

captcha