معرفی فیلم‌های ایرانی آخر هفته سیما
کد خبر: 3729290
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

معرفی فیلم‌های ایرانی آخر هفته سیما

گروه هنر ــ در پایان هفته فیلم‌های متعدد ایرانی و خارجی میهمان خانه‌های ایرانیان است که در برخی آنها عشق به امام حسین (ع) و در برخی دیگر ارادت به امام رضا (ع) به چشم می‌خورد.

معرفی فیلم‌های ایرانی آخر هفته سیما

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «آذر پایان پاییز»، «ده رقمی»، «کمی دورتر»، «دل‌شکسته»، «سر به مهر» و... پنج‌شنبه و جمعه 21 و 22 تیرماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک

فیلم تلویزیونی «آذر پایان پاییز» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، جمعه 22 تیرماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با هنرمندی بهناز جعفری، بهروز بقایی و قربان نجفی خواهید دید: آذر و زهره خواهران دوقلویی هستند که در یک خانواده متدین و مذهبی رشد می‌کنند. اتفاقات این فیلم از سال 1314 مقارن با سال کشف حجاب در دولت رضاخان آغاز می‌شود و تا پیروزی انقلاب ادامه دارد. دست تقدیر در این دوران آذر را به سمتی می‌کشاند که همگام با همسر و دایی‌اش در مسیر اتفاقات سیاسی و اجتماعی ایران قرار می‌گیرد و زهره را به‌عنوان همسر یک افسر دولت شاهنشاهی معرفی می‌کند و زندگی دیگری را برای او رقم می‌زند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «ده رقمی» به کارگردانی همايون اسعديان، پنج‌شنبه 21 تیرماه ساعت 24 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: فيروز سيزده، يك دزد ناشي است كه هر جا مي‌رود با خود نحسي به همراه مي‌برد. او در جريان سرقت از خانه‌ای متروك، فرشي را مي‌دزدد كه بعدها مي‌فهمد آن را پيشتر، عده‌ای از موزه فرش دزديده‌اند! فيروز براي به دست آوردن قيمت فرش، به موزه مي‌رود.... در این فیلم، جواد رضويان، بهاره رهنما، بهنوش بختياري و رضا فيض‌نوروزي نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «کمی دورتر» به کارگردانی مجید اسماعیلی، جمعه 22 تیرماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی حشمت‌الله قاسمی، محمد بزرگ‌مهر و علیرضا وحیدی‌نیا خواهید دید: فرخ و منیر زوج سال‌خورده‌ای هستند که 30 سال است در ایستگاهی دور افتاده، سوزنبان قطار هستند. پیرزن (منیر) آرزوی زیارت حضرت معصومه(س) را دارد، اما تا به حال نتوانسته است همسرش را تنها بگذارد، تا این که در شب تولد حضرت معصومه (س) خوابی می‌بیند که سر آغاز اشتیاق او برای زیارت حرم ایشان در قم است. به فکر تهیه تحفه‌ای برای حضرت است، اما هر چه فکر می‌کند کمتر پیدا می‌کند. منیر شیفته و واله رخت زیارت بر تن می‌کند و خود را به حرم می‌رساند....

شبکه سه سیما

 فیلم تلویزیونی «دل‌شکسته» به کارگردانی علی رویین‌تن، پنج‌شنبه 21 تیرماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم با نقش‌آفرینی خسرو شکيبايي، شهاب حسینی، محمود پاک‌نيت و فريبا کوثري خواهید دید: اميرعلي جواني است که در دانشگاه رشته جامعه‌شناسي مي‌خواند. او يک بسيجي معتقد است. امیرعلی يک همکلاسي دختر به‌نام رها دارد که عقايد و وضعيت خانوادگي‌اش دقيقاً در تضاد کامل با اوست. آنها اصلا نظر خوبي درباره‌ هم ندارند و تقريبا از هم متنفرند....

فیلم سینمایی «سر به مهر» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست، پنج‌شنبه 21 تیرماه ساعت 15 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. فيلم «سر به مهر» حکايت يک راز است. راز فيلم نماز خواندن صبا است. صبا دختر تنها و خسته‌اي است که به  کمک يک دوست، شرايطش بهبود می‌یابد، تا شهامت پيدا کند نماز خواندنش را آشکار کند....  لیلا حاتمی، آرش مجیدی و خاطره اسدی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «کلید ازدواج» به کارگردانی داود موثقی، جمعه 22 تیرماه ساعت 10 به روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: جوانی برای سیزدهمین بار به خواستگاری می‌رود! او که از دفعات مراجعه برای خواستگاری تجربیاتی اندوخته است، سعی می‌کند با رفع همه اشتباهات گذشته و فراهم آوردن امکانات لازم این بار موفق شود، اما در آخرین مراجعه با مشکل تازه‌ای روبرو می‌شود که هرگز به آن فکر نکرده بود.... در این فیلم سینمایی علی‌رضا خمسه، نادر سلیمانی و فاطمه صامتی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 شبکه شما

فیلم تلویزیونی «روزی مرا دوست خواهی داشت» به کارگردانی شاهین باباپور، پنج‌شنبه 21 تیرماه ساعت 23 از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم مجید دست قشنگ از کاشیکاران ماهر مشهد است. او پس از افتادن از داربست مشکل جسمی  پیدا می کند و به همین دلیل اعتقاداتش کمرنگ شده و به دزدی رو می آورد. مادر نصیحتش می کند و از او می خواهد به امام رضا (ع) توسل جوید. در شبی که او و دوستانش برای دزدی بزرگی دست به کار می شوند. مجید بر اثر اتفاقی منصرف شده به روستایی که استادش آنجا مشغول کاشیکاری امامزاده ای است می‌رود. تحت تآثیر صحبت‌های استادش تصمیم می گیرد. برزو ارجمند، فخرالین صدیق شریف، پوراندخت مهیمن، مهدی لباف، افشین سنگ چاپ، شهناز شهبازی، زهرا محمدی، محمد افشار، فرج گل سفیدی و انوشیروان ارجمند در فیلم تلویزیونی «روزی مرا دوست خواهی داشت» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «ملک پدری» به کارگردانی رسول صانعی، جمعه 22 تیرماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در این فیلم که در ژانر طنز تولید شده است قصه پدری روایت می‌شود که یکی از 5 فرزندش دارای اعتیاد است و وی با دیگر فرزندانش شرط می کند در صورتی که هر یک بتواند برادر خود را از چنگال اعتیاد نجات دهد، ملک با ارزشی را در همدان به او واگذار کند . در این میان روش‌های نادرست اعضاء خانواده در این خصوص موقعیت های طنزی را به وجود می آورد تا اینکه پسر خانواده با دختری آشنا می‌شود که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. کیانوش گرامی، سیدرضا حسینی، علی ابوالحسنی، نصرالله عبادی، فریده دریامج، مژگان ترانه ، عزت‌الله رمضانی‌فر در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «رابطه پنهانی» به کارگردانی جهانگیر جهانگیری، جمعه 22 تیرماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. این داستان این فیلم براساس واقعیتی که در بهار سال 1358 در ایران به وقوع پیوسته تنظیم شده است. افسرخلبان سروان حمید هاشمیان، عضو گروه آکروجت طلایی ارتش وخلبان با هوش و زبده ای است که در دانشگاه هوایی آمریکا آموزش خلبانی دیده است. او مدت هاست دختر دایی خود بدری را به نامزدی خود درآورده است، اما هر بار که مسئله ازدواج مطرح می شود بهانه‌ای می‌آورد و موضوع را عقب می‌اندازد. او مرتباً از شهر خود همدان به تهران رفت وآمد دارد و به تازگی عضوگروهی شده است که فعالیت‌هایی را علیه حکومت اسلامی ایران به انجام می رسانند و ریشه‌شان به باقیمانده درحال تلاشی ایادی رژیم شاهنشاهی درخارج از کشور مربوط می شود. حمید در اولین ماموریت خود از سوی این گروه از تعدادی اسناد محرمانه ارتش عکس می‌گیرد؛ اما درهنگام خروج فراموش می‌کند درب بایگانی را قفل کند و ... ابوالفضل پورعرب، پرستو گلستانی، شهلا ریاحی، رضا کرم‌رضایی، مجید میرزاییان و داریوش اسدزاده در فیلم سینمایی «رابطه پنهانی» ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha