رونمایی از کتاب احادیث کاشی‌های زرین‌فام
کد خبر: 3729304
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
در مشهد صورت می‌گیرد؛

رونمایی از کتاب احادیث کاشی‌های زرین‌فام

گروه فرهنگی - معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی از رونمایی کتاب احادیث کاشی‌های زرین‌فام اثر استاد محقق عبدالله قوچانی در دهه کرامت در موزه آستان قدس رضوی خبر داد.

رونمایی از کتاب احادیث کاشی‌های زرین‌فام///یا برگزاری نمایشگاه آثار منسوب به امام رضا(ع)

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی سوزنچی، معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی، در خصوص معرفی فعالیت‌های ویژه موزه‌های آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت، گفت: کارگاه کتابت حدیث سلسله‌الذهب در موزه قرآن با همکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی یکی از برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این کارگاه که با حضور اساتید برجسته کشور و استان خراسان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: احادیث کتابت شده با خطوط نستعلیق، نسخ و ریحان به عنوان سوغات فرهنگی به بازدیدکنندگان هدیه داده می‌شود.
سوزنچی، رونمایی از کتاب احادیث کاشی‌های زرین‌فام اثر استاد محقق عبدالله قوچانی را یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه کرامت عنوان کرد و گفت: این کتاب مربوط به کاشی‌کاری‌های نفیس حرم از دوره سلجوقیان تا حال حاضر است که بخش‌های گوناگون کاشی‌ها در ادوار مختلف بر اساس احادیث، نقش و نگار، رنگ و بسیاری دیگر از شاخصه‌های هنر کاشی معرفی شده است.
معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در خصوص حرم مطهر رضوی و آثار منسوب به امام رضا(ع) را از برنامه‌های دیگر این ایام دانست و ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در رایزنی با خزانه، آثار جدید به موزه منتقل خواهد شد تا بازدیدکنندگانی که برای چندمین بار وارد موزه می‌شوند، اشیاء جدیدی را در ویترین‌ها مشاهده کنند.
وی گفت: در این ایام سعی داریم طی برنامه‌ای از واقفان آثار ارزشمند هنری تقدیر به عمل آورده شود که این برنامه می‌تواند انگیزه‌ای را در صاحبان آثار هنری نفیس برای وقف آثار به موزه حرم مطهر رضوی ایجاد نماید.
سوزنچی با تأکید بر اینکه افزایش ساعات بازدید موزه‌ها در ایام دهه کرامت از دیگر فعالیت‌هایی است، اضافه کرد: انجام طرح «سفيران فرهنگی موزه» با حضور شش نفر از كارشناسان زبده موزه در سه گروه دو نفري به مدت دو روز در مجموعه موزه‎هاي تهران با هدف توسعه فرهنگ رضوي و شناساندن موزه آستان قدس رضوی به همكاران موزه‎دار در پايتخت كشور و تبادل اطلاعات برای ساخت موزه بزرگ امام رضا(ع) از دیگر اقدامات این معاونت در دهه کرامت است.
گفتنی است؛ زائران و مجاوران اهل فرهنگ و هنر می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا12:30، پنج‌شنبه‌‌‌ها از ساعت 8 تا 11:30 و جمعه‌‌‌ها و ایام تعطیل از ساعت 8 تا 12، از آثار تالارهای موزه هدایای مقام معظم رهبری و موزه قرآن واقع در ساختمان موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر بازدید کنند.
همچنین موزه مرکزی آستان قدس رضوی همه روزه از ساعت 8 تا 17:45 و در روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 12، در صحن کوثر حرم مطهر رضوی پذیرای زائران و مجاوران فرهنگ‌دوست است.
انتهای پیام

captcha