کاروان قرآنی با بهره‌مندی از مراسم حج، زمینه تحول خود و عموم مردم را فراهم کنند
کد خبر: 3729335
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر:

کاروان قرآنی با بهره‌مندی از مراسم حج، زمینه تحول خود و عموم مردم را فراهم کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست حجاج ایرانی در نشست آموزشی کاروان نور اظهار امیدواری کرد تا کاروان قرآنی حج امسال با بهره‌مندی کامل از این مراسم معنوی، زمینه تحول درونی خود و عموم مردم را فراهم کنند.

کاروان قرآنی با بهره‌مندی از مراسم حج، زمینه تحول خود و عموم مردم را فراهم کنند

به گزارش ایکنا؛ نشست آموزشی کاروان نور در سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور سیدعلی سرابی، دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، محمد‌تقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، صالح اطهری‌فرد، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۹۴، علی قاسم‌آبادی، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر، نماینده ‌ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین موسوی، سعید مرامی، ارائه‌دهنده مباحثی درباره بهداشت زائر و همچنین اعضای تواشیح «میعاد قم» و قاریان و حافظان اعزامی به حج تمتع به همت مرکز امور قرآنی و سازمان شورای عالی قرآن امروز، ۲۰ تیرماه برگزار شد.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر،‌ نماینده ‌ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی طی سخنانی در این جمع قرآنی اظهار کرد: همه ساله و از گذشته که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در سفر معنوی حج اجرا می‌شود، حقیقتا یکی از بخش‌های مهم، زیبا و اثرگذار در بعثه، حضور قاریان، حفاظ، گروه‌های تواشیح و برنامه‌های آن‌ها بوده است.

کاروان قرآنی با بهره‌مندی از مراسم حج، زمینه تحول خود و عموم مردم را فراهم کنند
وی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه بیان کرد: حضور کاروان قرآنی حج و اجرای برنامه از سوی ایشان در همایش‌های مختلف داخلی و بین‌المللی بعثه مقام معظم رهبری، جلسات شبی با قرآن و ... رونق خاصی را به مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ما می‌بخشد.
سرپرست حجاج ایرانی در ادامه در رابطه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در مراسم حج نیز ادامه داد: فرصتی که امروزه فضای مجازی ایجاد کرده، ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توانیم از این طریق مطالب را به صورت میلیونی به دیگران انعکاس دهیم و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی خود را به اطلاع مسلمانان حاضر در مراسم برسانیم.
قاضی‌عسگر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کاروان قرآنیان حاضر در مراسم حج می‌توانند با حضور در حلقه‌های قرآنی حاضردر مسجدالنبی(ص)، جلسات داخلی بعثه، کاروان‌های مختلف کشورهای مختلف که برای حضور از ایشان دعوت می‌شود، اجرای برنامه جزءخوانی قرآن کریم در کاروان‌ها و ... برنامه‌های قرآنی مختلف خود را در مراسم حج امسال اجرا کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین، با توجه به کاهش اندک تعداد نیروهای مستقر در بعثه مقام معظم رهبری، کاروان قرآنیان حاضر در مراسم حج می‌توانند به دلخواه خود در برنامه‌های مختلف فرهنگی بعثه که توانایی کمک دارند، شرکت کنند و خدمات مختلفی انجام دهند.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه نگاه ما به مراسم حج با تأسی به دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاه وحدت و همدلی هرچه بیشتر میان مسلمانان است، گفت: در این زمینه برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی از جمله برگزاری جلسات مختلف در کاروان‌ها، توزیع کتاب‌های مختلف فرهنگی و قرآنی و ... برای حجاج در نظر گرفته شده است که ان‌شاءالله به خوبی اجرایی خواهد شد.

کاروان قرآنی با بهره‌مندی از مراسم حج، زمینه تحول خود و عموم مردم را فراهم کنند
قاضی‌عسگر در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کاروان قرآنی حاضر در مراسم حج امسال، تصریح کرد: بنده امیدوار هستم با توجه به ظرفیتی که شما عزیزان دارید و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی مختلفی که در میان حجاج اجرا می‌کنید، در پایان این سفر معنوی هم خود راضی باشد و هم بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری بنشانیم.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه سفر حج دو بخش دارد که یک بخش مربوط به انجام وظایف و برنامه‌های شما و بخش دیگر نیز مربوط به بهره‌برداری شخصی و فردی شما می‌شود، گفت: این سفر معنوی ویژگی‌هایی دارد که جای دیگری پیدا نمی‌شود. بنده امیدوار هستم که شما طوری عمل کنید و خود را به خداوند متعال بسپارید که بتوانید از لحظه ورودتان به مراسم حج بهره کافی را برای تمامی عمر خود جهت شکل‌گیری تحول درونی و نیز ایجاد تحول در دیگران ببرید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای سفر حج سه نوع آمادگی علمی، روحی و جسمی نیاز است، اظهار کرد: شما قرآنیان در امر معنوی سفر خود نیز نیازمند هستید که برنامه‌ریزی داشته باشید و حتی دعا کردنتان نیز نیاز به آمادگی قبلی دارد. شما عزیزان به این نکته توجه داشته باشید که در این سفر معنوی و تأثیرگذار برای خود از ادعیه مختلف گلچینی تهیه کنید و در مواقع حساس دعاهایی را از خدا طلب کنید که هم زندگی خود را متحول کنید و هم بتوانید بر زندگی عموم مسلمانان نیز برای ایجاد تحول در مسیر خود تأثیرگذار باشید.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha