رویکرد فرهنگی و اخلاقی، راهکار نهادینه ساختن حجاب در جامعه است
کد خبر: 3729343
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

رویکرد فرهنگی و اخلاقی، راهکار نهادینه ساختن حجاب در جامعه است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه عفاف و حجاب، ثمره و دستاورد خون شهدا است، گفت: بهترین راهکار برای نهادینه ساختن حجاب در جامعه، اقدامات فرهنگی و اخلاقی بوده و سیاست نظام در این خصوص، تشویق مردم به رعایت حجاب است.

رویکرد فرهنگی و اخلاقی، راهکار نهادینه ساختن حجاب در جامعه است

به گزارش ایکنا از اصفهان، حمیدرضا طباطبایی در نشست خبری مراسم تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس و گرامیداشت روز عفاف و حجاب که امروز چهارشنبه 20 تیرماه در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا و گرامیداشت روز عفاف وحجاب باعث برگزاری شکوهمندانه‌تر این مراسم می‌شود.
وی افزود: حجاب مختص بانوان نیست و همه افراد ملزم به رعایت عفاف و حجاب هستند. خوشبختانه مردم جامعه ما مقید به رعایت حجاب می‌باشند و به چشم ضرورت دینی به آن نگاه می‌کنند و به نظر نمی‌رسد در این خصوص نیاز به دخالت حاکمیت وجود داشته باشد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: قطعا سیاست‌های دولت در زمینه حجاب، در راستای قوانین جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی نظام است و آنچه ما در زمینه حجاب به آن اعتقاد داریم، تشویق مردم به رعایت این امر مهم می‌باشد و اصولا با برخوردهایی که موجب سلب آزادی می‌شوند، موافق نیستیم.
طباطبایی ادامه داد: یکی از چیزهایی که شهدای عزیز جانشان را در راه آن فداکردند، آرمان‌های نظام، انقلاب و اسلام بود که یکی از دستاوردهای حرکت آنها، وجود عفاف و حجاب در جامعه است؛ بنابراین نشان دادن رشادت‌های آنان و اجرای چنین مراسم‌هایی باعث ترویج هر چه بیشتر حجاب در جامعه اسلامی می‌شود.
وی تصریح کرد: قطعا رفاه اقتصادی، داشتن اوقات فراغت و آموزش صحیح به خانواده‌ها باعث ترویج بیشتر عفاف و حجاب در جامعه می‌شود و به عقیده من، عمده‌ترین فعالیت‌ها برای نهادینه کردن حجاب در جامعه، اقدامات فرهنگی و اخلاقی است و در کمتر از یک درصد موارد نیاز به دخالت حاکمیت وجود دارد.
انتهای پیام

captcha