نگاهی به 9 مطالبه مدیران اتحادیه‌‌ قرآنی استان‌ها+عکس
کد خبر: 3729355
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

نگاهی به 9 مطالبه مدیران اتحادیه‌‌ قرآنی استان‌ها+عکس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ طی هم‌اندیشی مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها 9 مطالبه و درخواست مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ طی هم‌اندیشی مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان‌ها که روز گذشته، 20 تیرماه در سازمان دارالقرآن الکریم تشکیل شد 9 مطالبه و درخواست با امضای قریب به 20 مدیر، رئیس هیئت مدیره و یا نمایندگان اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها به دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی ارائه شد.
متن این مطالبات بدین شرح است؛
1-دعوتنامه مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری تا 10 مردادماه امسال از طریق کمیته پیگیری ادغام به استان‌ها ارسال و مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری حداکثر تا 10 مهرماه 97 برگزار شود.
2-کمیته منتخب استان‌ها نسبت به پیگیری برنامه‌ها و مطالبات استان‌ها در سمت خود با رأی مجدد نمایندگان 25 استان ابقا شدند.
3-باتوجه به تعلل کمیته پیگیری ادغام در وظایف محوله خود از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، اعضای معرفی شده سابق توسط دو اتحادیه مورد تأیید استان‌ها نبوده و کمیته منتخب چهار نفر را همراه با دو مدیرعامل اتحادیه‌های کشوری به اعضای فعلی کمیته پیگیری ادغام به جای نمایندگان فعلی اتحادیه‌ها اضافه و کمیته پیگیری از سوی استان‌ها موظف به نظارت و دخالت مستقیم با تغییرات در شیوه نام برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد و روند ادغام و گزارش چکونگی آن به استان‌ها است.
4- با استناد بند 4 ماده 2 تعیین ترکیب اعضای هیئت نظارت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایندگان اتحادیه در هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی حسین اجرایی و میثم شالیکار به جای ایشان در جلسه هیئت رسیدگی شرکت کنند.
5-کمیته منتخب استان‌ها پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه واحد کشوری برابر قانون شرکت‌های مؤسسات غیرتجاری را مورد دقت نظر قرار داده و نظر تکمیلی را با مشورت استان‌ها به مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری ارائه دهند.
6- با توجه به عدم اقدام دو اتحادیه کشوری در خصوص برگزاری مجامع عمومی سالانه، هر دو اتحادیه موظف هستند حداکثر تا 10 مراد با تشکیل مجامع عمومی به منظور تصویب تراز مالی و گزار عملکرد و اعلام توقف فعالیت خود، فرآیند ادغام را تسهیل کنند.
7- برپایی مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری براساس اساسنامه مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تشکیل و سپس نسبت به تغییرات اساسنامه بعد از انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه واحد کشوری در مجمع عمومی بعدی و در صورت نیاز در مجمع عمومی فوق‌العاده اقدام شود.
8- شیوه‌نامه برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری نباید مغایر با اساسنامه مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور باشد.
9- کمیته منتخب استان‌ها موظف شدند پیگیری مصوبات فوق و نشست دوم اردیبهشت‌ماه 1397 با رئیس هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی باشند و نتیجه اقدامات انجام شده را به استان‌ها اعلام و در صورت عدم حصول نتیجه نسبت به پیگیری آن از طریق مراجع بالاتر اقدام کنند.

پنج‌شنبه///نگاهی به 9 مطالبه مدیران اتحادیه‌‌ قرآنی استان‌ها+عکس
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha