قاچاق، خونی کثیف و کشنده در رگ‌های اقتصاد کشور است
کد خبر: 3729378
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

قاچاق، خونی کثیف و کشنده در رگ‌های اقتصاد کشور است

گروه سیاست و اقتصاد- استاندار اصفهان با تشبیه قاچاق به خونی کثیف، مسموم و کشنده که در رگ‌های اقتصاد ما وارد شده است، خواستار برخورد ستادی و ویژه با قضیه قاچاق به خصوص در رابطه با اقلام اساسی شد.

قاچاق، خونی کثیف و کشنده در رگ‌های اقتصاد کشور است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن اشاره به شرایط اقتصادی فعلی و محدودیت‌های ارزی در جامعه، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته اخیر، برخورد با قاچاق به طور کلی و نحوه ورود کالا و میزان آن در مرزها، تغییر خواهد کرد.
وی با اشاره به تصمیم دولت در خصوص عرضه ارز در بازار بورس گفت: این مسئله به میزان زیادی در روند قاچاق ارز و کالا تأثیر خواهد داشت.
استاندار اصفهان افزود: با نگاهی اقتصادی به نظر می‌رسد که این اقدام دولت، بخشی از قاچاق کالا را محدود می‌کند و یا از بین می‌برد.
مهرعلیزاده با این تمثیل که قاچاق مانند خون کثیفی است که در رگ‌های اقتصاد ما وارد شده، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی و ارزی امروز، این خون، نه تنها کثیف، که مسموم و کشنده است.
وی با تأکید بر اینکه یکی از ابزارهایی که دشمن به کار گرفته، محدود کردن منابع ارزی ماست، گفت: حال که درآمد کشور محدود شده، حتی همین میزان قاچاق هم غیر قابل تحمل است و باید با آن مبارزه شود.
استاندار اصفهان با اشاره به بُعد فرهنگی عادت مردم به استفاده از جنس خارجی، کیفیت بالاتر و ... بیان کرد: میل جامعه به استفاده از کالاهای خارجی و برای فروشندگان نیز انتفاع بیشتر است.
وی با تأکید بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی، گامی اساسی در زمینه شعار سال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» برداشته شده، گفت: طبیعی است زمانی که قاچاق کالا افزایش یابد، تولید کالاهای داخلی کم یا متوقف می‌شود.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه ساماندهی ارز در بازار به تولید داخلی کمک می‌کند، اظهار کرد: با ساماندهی ارز در بازار، بخشی از کالاهای قاچاق برای فروشندگان صرفه اقتصادی ندارد.
وی با توصیه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ارزیابی موشکافانه، گفت: باید هدفدار عمل کنید و ارزیابی نمایید که با ارز گران، تقاضا برای کدام کالاهای قاچاق همچنان باقی می‌ماند.
استاندار اصفهان افزود: باید با مطالعه و ارزیابی دقیق، با قاچاق اقلام اساسی که اهمیت بیشتری دارند و اثر تخریبی آنها بر جامعه بیشتر است، مبارزه شود.
وی ضمن تأکید بر سرعت در رسیدگی و صدور آراء، اظهار کرد: باید نه به صورت اداری و عادی، بلکه به صورت ستادی و ویژه با قضیه قاچاق برخورد شود.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه از بین رفتن کالاهای قاچاق استاندارد به خاطر اهمال و کندکاری، کاملا بی‌تدبیری است، بیان کرد: در استعلام‌های قانونی باید سیستم‌های آنلاین وجود داشته باشد تا بلافاصله تکلیف کالا در خصوص قاچاق و استاندارد بودن یا نبودن و نیز مجرم بودن یا نبودن فرد مشخص شود.
وی ضمن تأکید بر برخورد فوق‌العاده، تسریع در برخورد و طبق وظیفه، اظهار کرد: اگر قوانین، بازدارندگی کافی ندارند، از طریق استان یا مجلس، آنها را اصلاح کنید.
مهرعلیزاده با تأکید بر مهربانی بیشتر با مردم و سختگیری و نامهربانی با کسانی که قصد ضربه زدن به اقتصاد جامعه را دارند، گفت: باید با قاچاقچیان ارز، کالا، دلار و سکه برخورد و قاچاق را در مجاری اصلی و گلوگاه‌ها ریشه‌کن کرد.
انتهای پیام

captcha