مصوبات جلسه مدیران عامل اتحادیه استان‌های کشور تصویب شد
کد خبر: 3729459
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

مصوبات جلسه مدیران عامل اتحادیه استان‌های کشور تصویب شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- محمودی از تصویب مصوبات جلسه مدیران عامل اتحادیه استان‌های کشور خبر داد.

مصوبات جلسه مدیران عامل اتحادیه استان‌های کشور تصویب شد

حجت‌ محمودی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به گردهمایی مدیران عامل اتحادیه قرآنی استان‌ها که روز گذشته در سازمان دارالقرآن کشور برگزار شد، از تصویب مصوبات جلسه مدیران عامل اتحادیه استان‌های کشور خبر داد.
وی افزود: جلسه مذکور پیرو جلسه مدیران عامل اتحادیه‌های استان‌ها و تبادل نظر و اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص مجمع عمومی اتحادیه واحد کشور، تعیین تکلیف وضعیت دو اتحادیه سابق کشوری و بررسی پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه کشوری و روند ادغام اتحادیه در محل دبیرخانه هیئت رسیدگی مستقر در سازمان دارالقرآن تشکیل شد.
محمودی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا دعوتنامه مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری تا دهم مردادماه 97 از طریق کمیته پیگیری ادغام به استان‌ها ارسال و مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری حداکثر تا دهم مهرماه سال‌جاری برگزار شود.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: کمیته منتخب استان‌ها نسبت به پیگیری برنامه‌ها و مطالبات استان‌ها در سمت خود با رأی مجدد نمایندگان 25 استان ابقا شدند.
وی گفت: با توجه به تعلل کمیته پیگیری ادغام در وظایف محوله خود از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، اعضاء معرفی شده سابق توسط دو اتحادیه مورد تأیید استان‌ها نبوده و کمیته منتخب 4 نفر را به همراه دو مدیرعامل اتحادیه‌های کشوری به اعضاء فعلی کمیته پیگیری ادغام به جای نمایندگان فعلی اتحادیه‌ها اضافه و کمیته پیگیری از سوی استان‌ها موظف به نظارت و دخالت مستقیم با تغییرات در شیوه‌نامه برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد و روند ادغام و گزارش چگونگی آن به استان‌ها شدند.
محمودی افزود: کمیته منتخب استان‌ها پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه واحد کشوری برابر قانون ثبت شرکت‌های مؤسسات غیرتجاری را مورد دقت نظر قرار داده و نظر تکمیلی را با مشورت استان‌ها به مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری ارائه دهد.
وی اظهار کرد: با توجه به عدم اقدام دو اتحادیه کشوری درخصوص برگزاری مجامع عمومی سالانه، هر دو اتحادیه موظف هستند تا حداکثر 10 مردادماه با تشکیل مجامع عمومی به منظور تصویب تراز مالی و گزارش عملکرد و اعلام توقف فعالیت خود فرآیند ادغام را تسهیل کنند.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه گفت: مقرر شده تا برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری براساس اساسنامه مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تشکیل و پس از تغییرات، اساسنامه بعد از انتخابات هیئت مدیره بازرسی و اتحادیه واحد کشوری در مجمع عمومی بعدی در صورت نیاز در مجمع عمومی فوق‌العاده اقدام شود.
محمودی افزود: شیوه‌نامه برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری نباید مغایر با اساسنامه مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور باشد.
وی در پایان گفت: کمیته منتخب استان‌ها موظف شدند تا پیگیر مصوبات ذکر شده و نشست دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با رئیس هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی باشند و نتیجه اقدامات انجام شده را به استان‌ها اعلام و بر این اساس درصورت عدم کسب نتیجه نسبت به پیگیری آن از طریق مراجع بالاتر اقدام کنند.

مصوبات جلسه مدیران عامل اتحادیه استان‌های کشور تصویب شد

انتهای پیام

captcha