تلاش دولت ثبات سیاست‌های اقتصاد کلان کشور است
کد خبر: 3729521
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
ربیعی:

تلاش دولت ثبات سیاست‌های اقتصاد کلان کشور است

گروه اجتماعی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش دولت ثبات سیاست‌های اقتصاد کلان و پیش‌بینی پذیر کردن اقتصادکشور است. 

تلاش دولت ثبات سیاست‌های اقتصاد کلان کشور است

به گزارش ایکنا ازچهارمحال و بختیاری، علی ربیعی ۲۱ تیرماه در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی شهرستان بروجن، بیان کرد: برای این وزارت کار ارزشمند است و وزیر افرادی هستم که آجرها را روی هم قرار می‌دهد و ثروت خود را به زمین پیچ و مهره می‌کند، این برای من بسیار مهم است.
وی افزود: از افرادی که وام‌های به اسم تولید گرفتند و سوء استفاده‌های فراوان کردند لطمه بسیار خوردیم، امروز از سوداگرانی که با نقدینگی خود پول را از بازار ارز به سکه و سکه را به مسکن می‌برند لطمه خوردیم، ولی از کارآفرینی که ثروت خود را پیچ و مهره می‌کند لطمه نخوردیم.
ربیعی با اشاره به اینکه خود را متعلق به طبقه کارگران می‌دانم، بیان کرد: علاوه بر آن وزیر بیکاران هستم برای کسانی که قصد داشته باشند شغلی بدست آورند احساس مسئولیت می‌کنم، باید علاوه بر حفظ تولید، منزلت کارگر را نیز حفظ کرد، باید مراقب قدرت خرید کارگر بود.
وی گفت: تنها وزارتخانه‌ای است که در آن بر اساس سه جانبه‌گرایی عمل می‌شود.
ربیعی با اشاره به اینکه سال‌ها مزد بر تورم پیشی یافت، ادامه داد: متاسفانه طی سال‌ها‌قدرت خرید بازنشستگان کاهش یافت، سیاست این وزارتخانه حفظ قدرت خرید مردم و اندکی افزایش قدرت خرید است.
وی تاکید کرد: فقر جامعه تولید محور و رانت‌خوار را متوجه می‌شویم، جامعه‌ای که در آن رانت اساس جامعه باشد و ملاک آن پول باشد با جامعه‌ای که کار در آن پول تولید کند، متفاوت است، کار در جامعه تولیدمحور دارای ارزش است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقتصادی که در آن نقدینگی در دست افراد غیر تولیدگر باشد اقتصاد ناسالم تلقی می‌شود، بیان کرد: در سال‌های گذشته با تک رقمی کردن نرخ تورم، پیش‌بینی پذیر بودن برای سرمایه‌گذاری را در جامعه به کار گرفتیم.
وی یادآوری کرد: هدف بین‌المللی کردن اقتصاد و اطمینان بخشیدن برای سرمایه‌گذاری و زندگی بهتر برای کارگران تولید محور بود.
ربیعی با اشاره به اینکه لازم است سیاست‌های اقتصاد کلان کشور را درست کرد، گفت: در سیاست‌های اقتصاد کلان تلاش شده ثبات موجود در کشور حفظ شود.
وی ادامه داد: قطعا تلاش دولت ثبات سیاست‌های اقتصاد کلان و پیش‌بینی پذیر کردن اقتصادکشور است.
ربیعی با اشاره به ممنوعیت برخی از کالاهای وارداتی به کشور، بیان کرد: اگر از شرایط موجود به خوبی بیرون آییم بحث‌های زنجیره کردن، منطقی دیدن سرمایه گذاران، ایجاد بازار برای سرمایه گذاری‌هایی که صورت گرفته ایده‌ها و نظریه‌هایی است که امروز در حال جاری شدن است.
وی با اشاره به انتقاد برخی از افراد برای تزریق سریع پول اشتغال روستایی، گفت: قرار نیست در کشور پول‌پاشی انجام شود و پول‌پاشی شغل ایجاد نکرده است، که این اطمینان وجود دارد بعد از مدتی از این بحران عبور می‌کنیم به گونه‌ای که تولید ملی افزایش خواهد یافت، ۸۰ میلیون بازار داخلی پشت تولید می‌ایستد و ۴۰۰ میلیون از بازار تولید منطقه را می‌توان پشت تولید آورد.
ربیعی ادامه داد: هیچ‌گاه نسبت به مسایل جامعه تولید بی تفاوت نبوده‌ایم، سیاست دیگر فقرزدایی است که اجازه نخواهیم داد تحولات در زندگی روزمره مردم اثر عمیقی بگذارند که برای تجربه وضعیت بهتر این سیاست در دستور کار قرار دارد و آن را دنبال خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه برای این شهرستان اعتبار نسبتا خوب روستایی دیده شده است، گفت: امسال حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالی که در آن حمل و نقل، مسکن و نوسازی صنایع مدنظر قرار گرفته وجود دارد که علاوه بر آن رسته‌هایی که در سال گذشته داشتیم را دنبال خواهیم کرد.
ربیعی تاکید کرد: اگر ظرفیت‌های بروجن تکمیل شود سهیمه آن شهرستان افزایش خواهد یافتوی با اشاره به اعزام تیم اشتغال به استان به منظور برخی از مسایل اجتماعی، بیان کرد: کمتر از یک ماه آینده این تیم به استان اعزام می‌شود و ارزیابی‌های مجددی از تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود.
ربیعی با اشاره به لزوم افزایش آموزش‌ها در سطح روستاها، گفت: بایسنی آموزش‌ها متناسب با رسته‌های مختلف انجام شود و برای ارتقای فنی و حرفه‌ای شهرستان بروجن اعتباراتی تخصیص داده خواهد شد که لازم است بنا به نیاز اشتغال بالای شهرستان، تلاش‌های بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی ساختمان پلی کلینیک تامین اجتماعی و کلنگ‌زنی مرکزی برای گفتگوهای اجتماعی سالمندان، یادآوری کرد: ارایه خدمات بیشتر برای بروجن وظیفه ما است که تمامی مشکلات مطرح شده یادداشت و پیگیری خواهد شد.
ربیعی از استاندار درخواست کرد در دسته‌بندی‌های منسجم‌تری مسایل و مشکلات دنبال شوند، همچنین این آمادگی وجود دارد که طی جلسه‌ای با صنعتگران کشور و با حضور دیگر دستگاه‌ها، مسایل به طور جدی‌تر دنبال شوند.
انتهای پیام

captcha