هوشمندسازی مزار شهدا ممکن شد
کد خبر: 3729541
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

هوشمندسازی مزار شهدا ممکن شد

گروه فناوری اطلاعات ــ اپلیکیشن «یادمان» بانک اطلاعاتی بزرگ از شهدا و مکان‌هایی که به نام شهدا (نام خیابان، نام کوچه، نام مکان‌های ورزشی و مجموعه‎های دیگر) مزین شده‌اند، را در اختیارتان قرار می‎دهد.

هوشمندسازی مزار شهدا ممکن شد/ دسترسی به بانک اطلاعاتی بزرگ شهیدان+ دانلود

به گزارش ایکنا؛ وقتی بر مزار یک شهید مراجعه می‎کنیم فقط اطلاعاتی شامل نام، تاریخ تولد و فوت، محل شهادت و تصویر حکاکی شده فرد را خواهیم دید و هیچ اطلاعاتی مانند شجره‌نامه، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه، خاطرات، تصاویر، صدا، فیلم‌ها و آثار بجای مانده از آن شهید را نمی‌توانیم بدست بیاوریم. تمام این اطلاعات در بانک اطلاعاتی سازمان‌ها، گنجه خانه‎ها و یا در سینه افراد حبس شده است و دسترسی عموم مردم به آنها بسختی ممکن است.

بر همین اساس گروه «یادمان»، با توجه به اراده خاص به خاک میهن و اعتقاد به کسانی که حافظان واقعی آن بودند و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پروژه هوشمند‌سازی مزار شهدا را با عنوان یادمان آغاز کرده است تا پل ارتباطی میان جوانان و آحاد ملت با آثار و یادگار به جامانده از شهداء و خانواده آنها ایجاد کند.

هدف از این پروژه، هوشمندسازی مزار شهدا با هزینه‌ای مقرون به‌صرفه و در راستای اقتصاد مقاومتی اعلام شده است. از طریق این اپلیکیشن یک بانک اطلاعاتی بزرگ از شهدا و مکان‌هایی که به نام شهدا (نام خیابان، نام کوچه، نام مکان‌های ورزشی و مجموعه‎های دیگر) مزین شده‌اند ایجاد شده و برای هر شهید، یک بارکد اختصاصی دوبعدی (QR Code) تولید شده است.

این بارکدها به مزار یا محل مورد نظر نام شهید الصاق شده است و شما بازدید کنندگان با اسکن کردن این بارکد توسط گوشی می‎توانید به این بانک بزرگ اطلاعاتی دست پیدا کنید و این اطلاعات را مشاهده کرده و یا اطلاعاتی به آن اضافه کنید.

این اپلیکیشن را می‎توانید از اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام

captcha