حج تمتع عامل اتحاد مسلمانان علیه مستکبران عالم باشد
کد خبر: 3729587
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
امام جمعه رشت:

حج تمتع عامل اتحاد مسلمانان علیه مستکبران عالم باشد

گروه اجتماعی- آیت الله فلاحتی، با اشاره به فرارسیدن ایام حج تمتع، خاطرنشان کرد: حج باید تامین کننده منافع مسلمانان و عامل اتحاد مسلمانان علیه مستکبران عالم باشد.

حج تمتع عامل اتحاد مسلمانان علیه مستکبران عالم باشد

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 22 تیر در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ایمان به معاد و آخرت را یکی از ویژگی های خانواده قرآنی دانست و اظهار کرد: اگر والدین به روز قیامت اعتقاد نداشته باشند، فرزندان نیز بی ایمان تربیت خواهند شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از گناهان نتیجه باور نداشتن معاد است، افزود: کسانی که به معاد و روز قیامت باور دارند، می دانند که باید پاسخگوی اعمال خود در برابر خداوند باشند لذا تقویت ایمان و اعتقاد به روز قیامت انسان را در برابر ارتکاب به گناهان حفظ می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به بی اطلاعی مردم دنیا از جهان پس از مرگ و آخرت، گفت: نادیده گرفتن و فراموش کردن روز قیامت موجب گمرانی انسان می شود لذا باید تمام اعمال و رفتار ما برای خدا باشد.

این کارشناس دینی، پایبندی به احکام الهی را موجب کاهش جرائم اجتماعی دانست و عنوان کرد: خانواده ها باید حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی زندگی اسلامی و قرآنی خود قرار دهند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از امامزادگان گیلان، یادآور شد: امامزادگان دارای ارزش و مقام هستند و گیلان از معنویت حضور امامزادگان برخوردار است، اما باید مراقب باشیم که اعتقادات مردم دستاویز افراد سودجو قرار نگیرد و هر مکانی را به نام امامزادگان معرفی نکنند.

شورای نگهبان منفور دشمنان نظام است

آیت الله فلاحتی، شورای نگهبان را منفور دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان نقش نظارتی بر انتخابات دارد و ارکان نظام را از حضور اشخاص ناصالح و ناخالص حفظ می کند.

امام جمعه رشت، با اشاره به فرارسیدن ایام حج تمتع، خاطرنشان کرد: حج باید تامین کننده منافع مسلمانان و عامل اتحاد مسلمانان علیه مستکبران عالم باشد، اما متاسفانه خاندان آل سعود در این امر سنگ اندازی می کند و این فریضه بزرگ الهی را کمرنگ جلوه می دهد.

وی با بیان اینکه همزمان با فصل گرما حوزه تامین برق دچار مشکلاتی شده است، گفت: شاهد قطعی های بی سابقه برق در استان هستیم و لذا از مسئولان امر می خواهیم که شیوه اعمال خاموشی ها را برای مردم شفاف سازی کنند تا نارضایتی ایجاد نشود، زیرا برخی از مردم فکر می کنند که در اعمال خاموشی ها تبعیض وجود دارد که صحت این مسئله نگران کننده است.

انتهای پیام

captcha