آغاز مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا با حضور ارامنه در شهرستان چالدران
کد خبر: 3729604
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

آغاز مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا با حضور ارامنه در شهرستان چالدران

گروه اجتماعی - مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا با حضور ارامنه در شهرستان چالدران آغاز به کار کرد، ریشه این آیین بین المللی به آخرین شامی برمی گردد که مسیح (ع) در شب دستگیری خود توسط سربازان رومی با حواریون خورده و از آنجا که یکی از آنان با نام طاطائوس مقدس در قره کلیسا دفن شده، این کلیسای باستانی اهمیت ویژه ای برای ارامنه دارد.

آغاز مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا با حضور ارامنه در شهرستان چالدران

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مراسم سالیانه مذهبی ارامنه با فرا رسیدن سالروز شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) درقره کلیسای شهرستان چالدران، با انجام اعمال خاص مراسم عشای ربانی یا باداراک آغاز بکار کرد.

دایموند آبراهیمیان عضو هئیت برگزار کننده مراسم زیارت قره کلیسا در جمع خبرنگاران گفت: شصت و چهارمین دوره برگزاری مراسم مذهبی قره کلیسا در شهرستان چالدران امسال برگزار میشود که تا ۲۳ تیر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این مدت ارامنه با انجام اعمال زیارتی از جمله راز و نیاز با خدا، روشن کردن شمع، غسل تعمید نوزادان، قربانی کردن گوسفند، از خداوند طلب رحمت و مغفرت گناهان خود خواهند نمود.

افزایش امکانات رفاهی برای ارمنه حاضر در مراسم سالانه قره کلیسا

کریم حسین زاده فرماندار و رئیس ستاد بر گزار مراسم مذهبی قره کلیسا نیز در این مراسم گفت: امسال در جهت برگزاری مراسم مذهبی قره کلیسا امکانات رفاهی و خدماتی بیشتری برای ارامنه شرکت کننده در مراسم مهیا شده است از جمله این امکانات راه اندازی درمانگاه سیار، برپایی ایستگاه آتش نشانی، استقرار نیروهای امداد و نجات، بر پائی غرفه فروش مواد غذائی و حضور نیروهای خدمات رسان آب، برق و اکیپهای بهداشت محیط و دامپزشکی میتوان نام برد.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت افزون بر ۱۰۰ نفر نیروی خدمات رسان در جهت هرچه بهتر بر گزار شدن مراسم از جمله اقداماتی است که امسال از سوی مسئولین استانی و شهرستانی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: مسال پیش بینی شده است افزون بر ۶ هزار نفر ارامنه از سراسر ایران و برخی کشورهای دنیا در این مراسم مذهبی حضور داشته باشند.

شایان ذکر است؛ مراسم مذهبی باداراک به صورت سالانه با حضور ارامنه از کشورهای ارمنستان، سوریه، لبنان، هلند، فرانسه، اتریش، آلمان، کانادا و دیگر کشورهای جهان برگزار می‌ شود و یکی از هفت ‌آیین مقدس در تمام فرقه‌های مسیحیت است. 

ریشه این آیین بین المللی به آخرین شامی برمی‌گردد که مسیح (ع) در شب دستگیری خود توسط سربازان رومی با حواریون خورده و از آنجا که یکی از آنان با نام طاطائوس مقدس در قره کلیسا دفن شده، این کلیسای باستانی از اهمیت ویژه ای برای ارامنه برخوردار است. 

انتهای پیام

captcha