قرآن را در مباحث شخصی محدود نکنیم
کد خبر: 3729645
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

قرآن را در مباحث شخصی محدود نکنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - حجت‌الاسلام سلیمی، نماینده مردم محلات با بیان اینکه اگر قرآن امام باشد تمام مشکلات حل می‌شود، افزود: قرآن را در مباحث شخصی محدود نکنید، محدود کردن مباحث قرآن در قالب شخصی و فردی مسیری است که به بروز عرفان‌های نوظهور منتج می‌شود.

اگر قرآن امام باشد تمام مشکلات حل می‌شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، منتخب مردم دلیجان و محلات در خانه ملت،عصر روز گذشته، ۲۲ تیرماه در نوزدهمین مراسم تکریم معلمان، حافظان، خادمان و خیرین قرآن محلات و نیم‌ور که در سالن اجتماعات پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات برگزار شد، گفت: قرآن را امام خود قرار دهید نه پشت سر. اگر قرآن امام باشد تمام مشکلات حل می‌شود. این مصحف شریف شافع دنیا و آخرت و حل‌کننده مشکلات امروز جامعه است.
وی تصریح کرد: قرآن را در مباحث شخصی محدود نکنید، محدود کردن مباحث قرآن در قالب شخصی و فردی مسیری است که به بروز عرفان‌های نوظهور منتج می‌شود. شفا بودن قرآن باعث شده که در اسلام به تربیت، تعلیم، حفظ و تلاوت قرآن تأکید شده است.
حجت‌الاسلام سلیمی ادامه ‌داد: در روایات، فرهنگ اهل‌بیت(ع) و سیره پیامبر(ص) ملاک گزینش‌ها تلاوت، تسلط و حفظ قرآن است، حال باید در خود جست‌وجو کرد آیا ما هم در گزینش‌های خود این ملاک‌ها را رعایت کرده‌ایم، آیا قرآن را امام قرار دادیم یا نه ملاک برای پذیرش عضو حزب و گروه بودن خاص است.
این مقام مسئول با اشاره به دفن شهدای احد براساس میزان تسلط آنان بر قرآن، تصریح کرد: امروز گاه اساتید دانشگاه نمی‌توانند صفحه‌ای از قرآن را تلاوت کنند، یا دانشجویی که در پایان‌نامه خود به آیه‌ای استناد می‌کند اما حتی نمی‌تواند آیه را روخوانی کند.
وی بیان کرد: برای تمام افرادی که قصد تصدی‌گری کرسی دولت، مجلس و ...‌ را دارند باید قرآن ملاک باشد. روش مسلمانی این است تمام مدیران ارشد و زیرمجموعه آنان توان تلاوت قرآن بی‌غلط را داشته باشند اگر روزی مدیران نتوانند قرآن بخوانند آن روز، روز بدبختی ماست.
حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب در جلسات رسمی قرآن تلاوت می‌شود، گفت: ملاک ما در همه امور باید قرآن باشد، در اموراتی همچون برجام یا امورات دیگر باید به آیه ۵۷ سوره مبارکه«انفال» استناد کرد.
وی بر ضرورت جلوگیری از عاملان نفوذی تأکید کرد و افزود: یکی از مشکلات امروز ما نفوذی‌ها هستند. نفوذی‌ها را در محل کار نیاوریم. برای پیشبرد امور در حوزه‌های مختلف خوش‌خیالی ممنوع است. برخی از افراد شنونده حرف‌های دشمن هستند اگر وجود این افراد در دستگاهی به اثبات رسید هرچه سریع‌تر عذر آنان را بخواهید.
وی تصریح کرد: اصل دین اختیاری است، اما اگر انسان دینی همچون دین اسلام را انتخاب کرد باید التزام به لوازم آن داشته باشد. داشتن حجاب یکی از لوازم اسلام است که باید رعایت شود. نمی‌شود که مسلمان باشیم و التزام به رعایت لوازم نداشته باشیم.
حجت‌الاسلام سلیمی گفت: ما مسؤلان آمده‌ایم تا به نظام جمهوری اسلامی که برآمده از خون شهداست خادم باشیم. نظام ما نظام سکولار نیست، اگر مسلمان هستیم باید به همه امور پایبند باشیم، سرپل‌های اقتصادی را نمی‌توان به خاطر وابسته بودن به عضو یا حزبی به افراد غیر‌متخصص واگذار کرد. بروز مشکلات اقتصادی برای عمل نکردن به قرآن است.
وی اضافه کرد: گاه به قرآن عمل نکردیم، قرآن امام نبود، وقتی قرآن امام نباشد مشکلات نمایان می‌شوند. نظام برای اداره امور به بن‌بست نخورده است. نظام ما اسلامی است اما روش ما مسلمانی نیست، اگر روش ما مسلمانی نیست اشکال از جای دیگر است اسلام به ذات خود بری از هر نوع اشکال است.
انتهای پیام

captcha