آبسردکن‌های عمومی شهر پایش و ارزیابی می‌شوند
کد خبر: 3729728
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

آبسردکن‌های عمومی شهر پایش و ارزیابی می‌شوند

گروه سلامت ــ معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از پایش و ارزیابی بهداشتی آبسردکن‌های عمومی شهر تهران خبر داد.

آبسردکن‌های عمومی شهر پایش و ارزیابی می شوند

به گزارش ایکنا، به نقل از وبدا، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه چنانچه دستگاه‌های آبسردکن عمومی شهری به سیستم آبرسانی شبکه عمومی شهر متصل باشند و دستگاه آبسردکن نیز از استاندارد لازم برخوردار باشد، سلامت آب تضمین شده و خطری برای سلامت مردم ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: آبسردکن‌ها معمولا در نقاط شلوغ و پر رفت و آمد برای خدمت رسانی به عابران و افرادی که در سطح شهر در رفت و آمد هستند، تعبیه می‌شوند و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، نیاز به دسترسی به آب سالم افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های آبسردکن عمومی شهری به سیستم آبرسانی شبکه عمومی شهر متصل باشند و دستگاه آبسردکن نیز از استاندارد لازم برخوردار باشد، سلامت آب تضمین شده و خطری برای سلامت مردم ایجاد نخواهد کرد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در این خصوص افزود: این دستگاه‌ها معمولا مورد ارزیابی و پایش مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت قرار می‌گیرند و از آب لوله کشی شده موجود در منابع این دستگاه‌ها نمونه‌گیری به عمل می‌آید و تاکنون شکایتی در این مورد ثبت نشده است.

فرهادی بیان کرد: توصیه می‌شود که برای آبرسانی به دستگاه‌های آبسردکن در سطح شهر از منبع مخزن استفاده نشود. در واقع آبسردکن‌های شهری که دارای منابع مخزن هستند و آب به صورت راکد است، برای شرب مناسب نبوده و مورد تایید نیستند.
انتهای پیام

captcha