چهاردهمین آزمون اختصاصی طلاب دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد
کد خبر: 3729733
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

چهاردهمین آزمون اختصاصی طلاب دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ چهاردهمین دوره آزمون اختصاصی ویژه طلاب دانشگاه قرآن و حدیث ۲۲ تیرماه به صورت همزمان در قم، تهران، اصفهان و مشهد برگزار شد.

چهاردهمین آزمون اختصاصی طلاب دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد

هادی حجت، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث در گفت‌وگو با ایکنا گفت: در این آزمون ۶۶۱ داوطلب با هم رقابت کردند که از این افراد ۵۷۶ نفر در آزمون کارشناسی ارشد و ۸۱ داوطلب هم در آزمون دوره دکترای این دانشگاه شرکت کردند.

وی افزود: از ۵۷۶ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد، ۱۴۷ نفر زن و ۴۳۳ نفر مرد هستند، در مقطع دکتری نیز ۳۳ زن و ۴۸ مرد شرکت کرده‌اند. از این تعداد ۶۰ نفر ظرفیت مجازی و ۷۹ نفر ظرفیت پذیرش در دوره حضوری است؛ همچنین داوطلبان کارشناسی ارشد به تفکیک محل آزمون به ترتیب در قم ۳۷۰ نفر، تهران ۶۵ نفر، مشهد ۴۵ نفر و اصفهان ۹۶ نفر بوده‌اند و تحصیل در برخی رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث به صورت کاملا رایگان و در بقیه رشته‌ها ۸۰ درصد تخفیف در شهریه ثابت خواهد بود.

حجت افزود: با توجه به استعداد‌های مطلوبی که در حوزه علمیه وجود دارد، دانشگاه قرآن و حدیث، هر سال علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق آزمون‌های سراسری سازمان سنجش بخشی از ظرفیت خودش را در مقطع ارشد و دکترا از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب تکمیل می‌کند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به برگزاری آزمون در روز جمعه ۲۲ تیرماه گفت: علاقه‌مندان برای کسب سهمیه در ۸ رشته و گرایش کلام امامیه، علوم حدیث گرایش‌های (کلام و عقاید، اخلاق، تفسیر اثری) علوم قرآن و حدیث، علوم قرآن و گرایش مستشرقان، روان‌شناسی اسلامی گرایش مثبت‌گرا و همچنین رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی به رقابت پرداختند.

وی افزود: در مقطع دکتری نیز در ۴ رشته علوم قرآنی و حدیث، علوم و معارف نهج‌البلاغه، کلام امامیه و مدرسی معارف اسلامی داوطلبان رقابت داشتند.

حجت ابراز امیدواری کرد که در دهه اول شهریور ماه ۹۷ نتایج اولیه این آزمون اعلام شود و کسانی که در مصاحبه شرکت کنند مشخص شوند و نتایج نهایی نیز در نیمه دوم شهریور ماه از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه قرآن و حدیث www.qhu.ac.ir به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha