انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی اردبیل و شرکت طنین پیک سبلان
کد خبر: 3729744
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی اردبیل و شرکت طنین پیک سبلان

گروه اجتماعی- به منظور بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود و ارتقاء فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و توانمندسازی و مهارت افزایی، تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی اردبیل و شرکت طنین پیک سبلان منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی اردبیل و شرکت طنین پیک سبلانبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، امروز ۲۳ تیرماه در مراسم امضای این تفاهم نامه که در شرکت طنین پیک سبلان برگزار شد گفت: هدفمندسازی ارتباط با مراکز علمی و صنعتی به منظور بهره گیری از مدل‌های علمی در امور توسعه استان از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه رسیدن به نقطه ایده آل در توسعه گردشگری استان اردبیل، همراهی و مساعدت نهادها، مسوولان و مجریان امر را می‌طلبد اظهار کرد: با افزایش کارایی، استفاده بهینه از پتانسیل‌های استان و ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه آب‌های گرم معدنی شهرستان‌های سرعین، مشکین شهر و نیر، خلخال می‌توان به توسعه گردشگری در استان کمک کرد.
وی با اشاره به اینکه همدلی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی می‌تواند زمینه مناسب برای مهارت افزایی و توانمند سازی نیروی انسانی را در استان فراهم نماید، تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل با مهارت محور و محصول محور کردن آموزش‌های خود در راستای شکوفایی استعداد‌ها برای رفع نیاز‌های استان و کشور حرکت می‌کند.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه برای ارتقای کیفی و کمی محصولات تولیدی باید به آموزش و پرورش افراد ماهر، بها داد، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در تلاش است تا رسالت خود را در کمک به پیشرفت کشور از طریق توسعه دانش و تحقیقات و آموزش‌های کاربردی عملیاتی سازد.
اوچی اردبیلی با اشاره به دغدغه مسوولان استان در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای فراگیران استان اضافه کرد: امیدوارم انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت طنین پیک سبلان منجر به ارتباط نزدیک‌تر و نظام مند، علم و صنعت شود تا به توسعه استان کمک کند.
وی به فعالیت مرکز رشد و فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره و یادآور شد: در این مرکز ۱۵ شرکت فناور با ۲۶ طرح فناورانه مستقر است که این نهاد در تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی از این شرکت‌ها حمایت می‌کند.
در این مراسم صفا مهدیزاده، مدیر عامل شرکت طنین پیک سبلان بر توسعه و رونق واحد‌های تولیدی و صنعتی که یکی از بستر‌های توسعه همه جانبه استان اردبیل است تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه مردم اشتغال و کارآفرینی است که برای رفع معضل بیکاری و رسیدن به نقطه مطلوب باید همه متولیان امر در این زمینه همکاری کنند.
مهدیزاده با بیان اینکه با همکاری جهاددانشگاهی می‌توان زمینه‌های مناسب برای توانمندسازی، مهارت آموزی و پرورش نیرو‌های انسانی مجرب را فراهم کرد اضافه کرد: آمادگی داریم با استفاده از پتانسیل‌های پژوهشی، فکری، کارگاهی، فرهنگی و بهره‌گیری از توان، خلاقیت و تجربیات طرفین در راستای اجرای برنامه‌های مشترک گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از تولیدات و محصولات این شرکت به کشور‌های خارجی صادر می‌شود و در حال حاضر ۲۵۰ نفر در آن اشتغال دارند، ادامه داد: راه پیشرفت در هر فعالیت صنعتی، آموزش‌های صحیح و ایجاد کارآفرینی است که نباید از آن غافل شد.
مدیر عامل شرکت طنین پیک سبلان از عدم انعکاس مناسب ظرفیت‌های گرشگری استان در فضای مجازی انتقاد و تصریح کرد: بایستی برای معرفی توانمندی‌های گردشگری استان باید بیش از این تلاش شود و این امر نیاز به ایجاد بستر‌های لازم و ارائه آموزش‌های مناسب دارد.
مهدیزاده با بیان اینکه شرکت طنین پیک سبلان با هدف تولید و خودکفایی در پوشاک و لوازم ورزشی و افزایش کیفیت تولیدات داخلی با استفاده از جدیدترین و کاملترین ماشین آلات راه اندازی شده است، یادآور شد: این شرکت با تلاش نیرو‌های انسانی متعهد، کارآزموده و متخصص توانسته است با ایجاد خلاقیت و نوآوری به موفقیت‌های بزرگی نایل شود.
در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری بین شرکت طنین پیک سبلان و جهاددانشگاهی استان اردبیل به امضای طرفین رسید و رئیس و مدیران جهاددانشگاهی از بخش‌های ساخت و تولید این شرکت بازدید کردند.
انتهای پیام

captcha