جهاددانشگاهی؛ معتبرترین مرکز برای پرورش ایده و تحقیقات پژوهشگران
کد خبر: 3729755
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

جهاددانشگاهی؛ معتبرترین مرکز برای پرورش ایده و تحقیقات پژوهشگران

گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل، گفت: جهاددانشگاهی جزء مراکز معتبر علمی و تحقیقاتی کشور است و با توانمندی خود می‌تواند نقش تاثیرگذاری در رفع نیاز‌های استان داشته باشد.

جهاددانشگاهی؛ معتبرترین مرکز برای پرورش ایده و تحقیقات پژوهشگرانبه گزارش ایکنا از اردبیل سید مهدی جوادی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل، امروز ۲۳ تیرماه در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل بر ضرورت پررنگ‌تر شدن فعالیّت جهاددانشگاهی در استان تاکید کرد و افزود: حضور فعال نهاد‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی در عرصه می‌تواند گره‌گشای بسیاری از امور مغفول مانده استان باشد.
وی با بیان اینکه استانداری اردبیل، آماده حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران استان است خاطرنشان کرد: با توجّه به نیاز‌های استان، به دنبال پژوهش‌های علمی و کاربردی هستیم تا بتوانیم از نتایج آن و راهکار‌های پیشنهادی در راستای توسعه همه جانبه استفاده کنیم.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل اضافه کرد: بی گمان افزایش اعتبارات پژوهشی، مشارکت جدی مراکز آموزش عالی و موسسات علمی پژوهشی در اجرای طرح‌های تحققاتی، حمایت و ارج نهادن بر پژوهشگران و پایان نامه‌های دانشجویی و چاپ و انتشار آن‌ها می‌تواند در تقویت امر پژوهش در استان تاثیر گذار باشد.
جوادی به وجود برخی مشکلات و موانع در رسیدن مسئله مهم پژوهشی در استان به جایگاه شایسته خود و ضرورت ارتقای سطح علمی و پژوهشی استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: بایستی به دنبال پژوهش‌های مفید، هدفمند و کاربردی باشیم تا در سایه توجه و حمایت‌های مسؤولان استان، میزان بهره وری افزایش یابد.
وی فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان را قابل تحسین عنوان کرد و یادآور شد: بایستی بین این نهاد انقلابی و پژوهشگران دانشگاهی، ارتباط بیشتری برقرار شود تا امکان شناسایی، معرفی و تجاری سازی دستاورد‌ها و توانمندی‌های پژوهشی فراهم شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل، جهاددانشگاهی را یکی از مطمئن‌ترین و معتبرترین مراکز علمی برای پرورش ایده و تحقیقات محققان و پژوهشگران خواند و اضافه کرد: دانشگاه‌ها با پژوهش‌محور شدن می‌توانند در راستای حل مشکلات جامعه از جمله معضل اشتغال و کارآفرینی گام بردارند.
جوادی با اشاره اینکه استان اردبیل به لحاظ دارا بودن آبگرم‌های معدنی، از مراکز مهم کشور در این زمینه است ادامه داد: یکی از راه‌های مهم برای توسعه گردشگری استان، ایجاد زیرساخت‌های مکمل گردشگرپذیر برای این آبگرم‌ها است.
مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه این واحد با فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، درمانی و اشتغالزای خود به دنبال از بین بردن خلاء‌ها و رفع نیاز‌ها برای توسعه استان است افزود: استان اردبیل در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی قابلیت‌های فراوانی دارد که جهاددانشگاهی استان، این پتانسیل‌ها را شناسایی و وارد عمل شده است.
اوچی اردبیلی با بیان اینکه طرح‌های تحقیقاتی باید با نهایت دقت و در اسرع وقت انجام و برآیند آن به پیشرفت منجر شود، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با مد نظر قرار دادن این امر به دنبال اجرای طرح‌های پژوهشی تاثیرگذار در سطح استان است.
وی با بیان اینکه استان اردبیل در حوزه گردشگری، جاذبه و پتانسیل‌های خوبی دارد که بایستی به منظور توسعه توریسم سلامت هدفمند شود تصریح کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی با استانداری اردبیل، توسعه توریسم سلامت در اولویت فعالیت‌های این نهاد قرار دارد.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه با تقویت و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در روستا‌ها می‌توان زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا‌ها را فراهم کرد یادآور شد: طرح توسعه مشاغل خانگی که توسط جهاددانشگاهی در برخی استان‌ها اجرا می‌شود زمینه مناسبی را برای اشتغال و تولید در جامعه فراهم خواهد کرد.
اوچی اردبیلی بر بهره‌گیری از فناوری‌های تولیدی جهاددانشگاهی در رفع نیاز‌های استان تأکید و اظهار کرد: جهاددانشگاهی سعی دارد با راه‌اندازی پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری از سیب‌زمینی درجه ۳ استان که به عنوان یکی از طرح‌های کلان استان انتخاب شده است، اردبیل را در خط تولید یک محصول صنعتی مهم که در صنعت نفت کاربرد دارد، قرار دهد.
وی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی استان در حوزه سلامت باروری و توریسم سلامت اظهار کرد: این نهاد جهت توسعه گردشگری سلامت در استان، احداث و راه اندازی مجتمع درمانی Health Tourism را در اولویت برنامه‌های خود دارد.
انتهای پیام

captcha