درخشش دانش‌آموزان خراسان رضوی در بخش پژوهشی مسابقات قرآن کشور
کد خبر: 3729780
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

درخشش دانش‌آموزان خراسان رضوی در بخش پژوهشی مسابقات قرآن کشور

 گروه فعالیت‌های قرآنی -  رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، از کسب رتبه اول دانش آموزان خراسان رضوی دربخش پژوهشی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در مرحله کشوری خبر داد.

کسب رتبه اول دانش آموزان خراسان رضوی در بخش پژوهشی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کشور

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: مسابقات قرآن دانش آموزی کشوری در بخش پژوهشی به میزبانی مشهد در دو بخش پسران و دختران از اواسط تیرماه آغاز شد که طی چند روز متسابقان از سراسر کشور در رشته‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، احکام و تفسیر به رقابت پرداختند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات تعداد 30 شرکت کننده به تفکیک 15 دانش آموز دختر و 15 دانش آموز پسر از استان خراسان رضوی با سایر متسابقان از سراسر کشور رقابت کردند و از این تعداد 20 نفر حائز رتبه اول تا پنجم شدند.

مهدوی خواه ادامه داد: از تعداد کل افراد حائز رتبه تعداد 11 دانش آموز پسر و 9 دانش آموز دختر با کسب 51 امتیاز در مجموع برای خراسان رضوی در این دوره از مسابقات افتخار آفریدند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری نسبت به دوره‌های گذشته هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت در کسب رتبه رشد قابل توجهی داشته‌ایم که امید است در بخش آوایی نیز این کیفیت و کمیت در راستای کسب رتبه حفظ شود.

اعزام 44 متسابق از خراسان رضوی به مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش آموزی

وی اضافه کرد: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در بخش آوایی از اول مردادماه در تهران برگزار خواهد شد که از خراسان رضوی تعداد 25 دانش آموز پسر و 19 دانش‌آموز دختر برای رقابت با سایر متسابقان برای کسب رتبه کشوری به تهران اعزام خواهند شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: متسابقان در بخش آوایی در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، اذان و مداحی ، ترتیل و قرائت با هم به رقابت می‌پردازند. 

انتهای پیام

captcha