نظم خاص و پاک‌دستی زنان در مدیریت
کد خبر: 3729789
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
خجسته‌پور مطرح کرد:

نظم خاص و پاک‌دستی زنان در مدیریت

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار لرستان به نظم خاص و پاک‌دستی زنان در مدیریت اشاره کرد و گفت: همدیگر به عنوان یک انسان نگاه کنیم و خط کشی‌های مصنوعی را برداریم.

نظم خاص و پاکدستی زنان در مدیریت

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان صبح امروز شنبه، 23 تیر در سمینار ارتقای کیفیت زندگی کاری زنان شاغل در صنعت نفت لرستان، شناخت انسان را از پیچیده‌ترین کارهایی دانست که در علوم به آن اشاره شده و افزود: وقتی تفکیک جنسیتی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که شناخت زن و مرد به لحاظ اجتماعی ژنتیکی و تاریخی کاری مشکل است.
وی با اشاره به اینکه همه موجوداتی که در عالم هستی وجود دارند یک نقش عام و یک نقش خاص دارند، خاطرنشان کرد: همه ما مخلوق پروردگار بوده و دارای ویژگی‌های مشترکی داریم ما به عنوان انسان یک جایگاه خاص پیدا می‌کنیم، کمااینکه نطق و عقل و اختیار پدیده‌های خاص انسان است.
خجسته‌پور با بیان این‌که انسان عنوان زن یا مرد دارای جایگاه اخص است، افزود: زنان علاوه بر اخص بودن دارای جایگاه ممتازی دارند و آن نقش آفرینندگی در جامعه است به طوری‌که وقتی یک انسانی می‌تواند وسیله‌ای باشد که روح در انسان دیگر دمیده شود یک جایگاه ممتاز است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: چند ماهی که فرزند مهمان مادر است تمام خلقیات و روحیاتی که در مادر وجود دارد به فرزند منتقل می‌شود.
وی با اشاره به این‌که سبک زندگی امروزی نشان داد زنان می‌توانند علاوه بر جایگاه ممتاز مادری در زندگی اجتماعی هم حضور داشته باشند، اظهارکرد: زنان در زندگی کاری هم جایگاه ممتازی را کسب کرده‌اند چراکه در هر حوزه‌ای که زنان حضور پیدا می‌کنند نظم خاصی توام با عطوفت بر آن حوزه حاکم می‌شود.
خجسته‌پور با بیان این مطلب که نظم خاص زنان در مدیریت قابل قیاس نیست به پاک‌دستی زنان اشاره و افزود:همواره نام زنان در لیست افراد کاهل وجود ندارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان جهت ارتقای کاری و افزایش بهره‌وری، اظهارکرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درصد بیشتری از مدیریت به بانوان واگذار شد، این در حالی است که در لرستان بخشنامه‌ای خطاب به مدیران ابلاغ شد تا دستگاه‌های اجرایی در پست مدیریتی از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده کنند.
وی با اشاره به این‌که چهار تن مدیران کل لرستان بانوان هستند، پیشرفته‌ترین صنایع در ایران صنعت نفت دانست و افزود: در صنعت نفت اصل شایسته سالاری رعایت شده است کمااینکه وجود بانوان در صنعت نفت نشان داد که بانوان در این حوزه سرآمد و کارآمد هستند.
خجسته‌پور اضافه کرد: در کنار شاغل بودن کانون گرم خانواده فراموش نشود چراکه کانون خانواده نقطه آغازین جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان این‌که همه ما انسان هستیم لذا به‌گونه‌ای زندگی کنیم که انسان گرامی داشته شود و نیاز به خط‌کشی‌های مصنوعی نداشته باشیم، تصریح کرد: وقتی خداوند انسان خلق کرد به خود احسن گفت.

انتهای پیام

captcha