اجرای ۲۹۰ برنامه کاروان زیر سایه خورشید در البرز
کد خبر: 3729805
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

اجرای ۲۹۰ برنامه کاروان زیر سایه خورشید در البرز

گروه فرهنگی - دبیر ستاد یازدهمین دوره برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در البرز گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت، ۲۹۰ برنامه فرهنگی توسط کاروان زیر سایه خورشید در این استان اجرا می‌شود.

اجرای 290 برنامه کاروان زیر سایه خورشید در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حمزه قزلباش، 23تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: جشن‌های زیر سایه خورشید از سال 1386با حضور کاروان خادمان حرم مطهر رضوی در پنج استان کشور آغاز شد وهم‌اکنون یازدهمین دوره آن در31 استان کشور و 34 کشور جهان برگزار می‌‌شود.
وی با اشاره به طیف گستره مخاطبان این برنامه فرهنگی‌ـ معنوی از اهدای بیش ازیک هزار بسته متبرک فرهنگی و تبلیغی برای توزیع در میان مخاطبان جشن‌های زیرسایه خورشید خبر داد و گفت: در انتخاب و اجرای برنامه‌ها به شاخصه‌هایی نظیر سیاست‌های جشن‌های دهه میلاد حضرت رضا(ع) در آستان قدس رضوی، مفاد منشورهفت‌گانه رهبر معظم انقلاب، رهنمودها و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی به‌ویژه در زمینه توجه به مناطق محروم و مستضعف توجه جدی شده است.
قزلباش، اهم اهداف برگزاری این جشن‌ها را ترویج معارف رضوی، معطر و مزین کردن فضای عمومی جامعه در ایران و سایر کشورهای جهان با نام و یاد حضرت رضا(ع) و نیز فرهنگ، سنت و سیره آن امام رئوف عنوان کرد.
این مسئول، همچنین به دیگر اهداف زیرمجموعه این طرح بین‌المللی اشاره کرد و افزود: ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی بر اساس معارف و فرهنگ ناب اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه معارف، فرهنگ، سنت و سیره امام رضا(ع)، ترویج و بهره‌مندی از سنت حسنه زیارت از راه دور، تقویت و استمرار ارتباط معنوی با امام معصوم(ع)، تقویت جریان‌های جوان مردمی، مؤثرو معتقد از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.
دبیر ستاد یازدهمین دوره برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در البرز ، ترویج نشاط دینی و ایجاد شادمانی با برگزاری مراسم فرهنگی- تبلیغی (در چارچوب شئون اسلامی)، تقویت اتحاد و وحدت اقوام، سلایق، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف در پرتوی شعاع معنویت و نورانیت شخصیت وجود نورانی حضرت رضا(ع) و… را از دیگر اهداف برنامه‌ریزی و برپایی این سلسله جشن‌ها عنوان کرد.
انتهای پیام./

captcha