اضافه شدن ۵ بخش جدید به باغ موزه دفاع مقدس/ در اوج اقتدار جمهوری اسلامی هستیم
کد خبر: 3729822
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

اضافه شدن ۵ بخش جدید به باغ موزه دفاع مقدس/ در اوج اقتدار جمهوری اسلامی هستیم

گروه جامعه ــ مدیرعامل باغ‌موزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز یکی از راه‌های ایجاد تعادل و سلامت در جامعه، بحث گردشگری است، از راه‌اندازی شیفت شب باغ‌موزه برای ارائه خدمات بهتر به بازدیدکنندگان و راه‌اندازی بخش‌های کودک، دفاع مقدس، زنان و انقلاب اسلامی، موزه تهران و موزه مقاومت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ گردهمایی سراسری دبیران کانون‌های گردشگری شهر تهران با حضور علی‌اصغر جعفری، مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سیف، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران امروز شنبه،  ۲۳ تیرماه در محل باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

جعفری در این مراسم با اشاره به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون گفت: تاریخ کشور ما مملو از حماسه‌های گسترده‌ای است که ملت ما را در مهربانی، اخلاق، علم و فن‌آوری، دانش و فرهنگ اسوه کرده است. و امروز هرجا که نام ایران و ایرانی می‌آید از آن به بزرگی یاد می‌کنند.

وی‌افزود: کشورهای داعیه‌داره تکنولوژی و علم زمانی، بسیار عقب‌تر از ما بودند. ایران اسلامی در حوزه پزشکی، معماری تاریخ و تمدن پیشگام بوده و هست، اما در یک دوره‌ هفت‌ساله و بعد از آن جریانات انقلاب با یک عقب‌ماندگی مواجه شدیم که فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار ما را از بین برد؛ به طوری که حداقل ها را از ما گرفتند و ما را به عقب انداختند. اما بعد از آن انقلاب اسلامی پدید آمد و امروز ایران به عنوان یک قطب تأثیرگذار در حمایت از جریان‌های صلح‌طلب و عدالت‌محور ایفای نقش می‌کند.

رئیس باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در ۱۰ حوزه برتر دنیا جزء ۱۰ پایگاه اول است، ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند تا خوبی‌های ما را بد و توانمندی‌های ما را پوچ نشان دهند؛ آنها سعی می‌کنند اعتماد به نفس ما را از ما بگیرند و با جنگی که ۷ سال به طول انجامید که به عنوان طولانی‌ترین جنگ تاریخ نام‌برده می‌شود ۳۶ کشور با صدام همراهی کردند. آنها آمدند تا قد برافراشته ملت را دچار تزلزل کنند، ولی نتوانستند و در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید دادیم تا این عزت باقی بماند.

جعفری با اشاره به اینکه ائمه اطهار علیهم‌السلام جان خود را برای اسلام دادند و ما نیز برای اقتدار جمهوری اسلامی و ارزش‌های دینی جان خود را فدا می‌کنیم و جان‌های بسیاری دادیم، گفت: امروز اوج اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، ولی دشمنان می‌خواهند آن را برعکس نشان دهند و با برخی طراحی‌ها تلاش می‌کنند ظرفیت‌های ما را کوچک جلوه دهند. دشمن تلاش می‌کند با تردیدافکنی، جمهوری اسلامی ایران را ناتوان جلوه دهد، در حالی‌که امروز کشور تکنولوژی‌های بسیاری دارد که دشمنان ما تصور آن را هم نمی‌کند و بر همین اساس ما به یک بازدارندگی رسیده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره اینکه موزه‌ها یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای نشان‌دادن فرهنگ و تاریخ و تمدن کشورها هستند، افزود: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از همین موزه‌ها است. این موزه امروز به نمایندگی از مردم ایران بزرگ‌ترین موزه جنگ جهان اسلام است و بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا پایان سال، پنج بخش ویژه موزه را از جمله بخش انقلاب اسلامی، زنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، موزه کودک، موزه تهران و موزه مقاومت را به ثمر بنشانیم.

مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه امروز چالش‌های بسیاری در جامعه وجود دارد که باعث آسیب رساندن به سلامت افراد شده است، افزود: یکی از راه‌های ایجاد تعادل و سلامت در جامعه بحث گردشگری است. گردشگری و سفر کمک می‌کند تا به بالندگی روح و امیدواری برسیم و از همین رو امیدواریم مردم تهران باغ موزه دفاع مقدس را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود قرار دهند.

جعفری ادامه داد: برای اینکه گردشگری راحت شود، شیفت شبانه روزی را برای باغ موزه تا ساعت ۱۰ شب راه‌اندازی کردیم و تا پایان این ماه، مراکز رفاهی از جمله رستوران و فست فودها را در این فضا راه‌اندازی خواهیم کرد.

در ادامه این سخنان، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت جدید مجموعه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با طرح این سوال که چرا نیاز داریم از موزه دفاع مقدس بازدید کنیم یا به آن بپردازیم، گفت: شاید با خودمان بگوییم که پرداختن به موضوعات جنگ و دفاع مقدس دیگر ضرورتی ندارد، اما باید گفت که ما بخشی از تاریخ معاصر خودمان را در بازدید از موزه دفاع مقدس شاهد هستیم. من در این جریان خیلی از عزیزان خود را از دست داده‌ایم که نمی‌توانیم به راحتی منکر آنها باشیم.

تقویت فرهنگ اسلامی و گردشگری
وی با بیان اینکه در همه نقاط مختلف دنیا موزه‌های جنگ وجود دارد، افزود: مردم کشورهای مختلف به موزه‌های جنگ خود افتخار می‌کنند و ما نیز باید این حوزه را تقویت کنیم. با تقویت موزه‌های دفاع مقدس انقلاب اسلامی می‌توانیم دو کار عمده یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی و مبحث گردشگری را نیز در شهر تقویت کنیم.
سیف با بیان اینکه ما در اقدامات اولیه برای تقویت کانون‌های گردشگری شهر تهران هستیم، افزود: برنامه‌های ویژه‌ای را برای شهر تهران در حوزه گردشگری پیش‌بینی کرده‌ایم و این برنامه‌ها آرام آرام اعلام خواهد شد. سعی می‌کنیم سایر مراکز فرهنگی و گردشگری تهران را نیز تقویت کنیم.

انتهای پیام

captcha