چگونگی بهره‌مندی از مؤلفه‌های قدرت ملی در مقابله با تهدیدات آمریکا
کد خبر: 3729833
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

چگونگی بهره‌مندی از مؤلفه‌های قدرت ملی در مقابله با تهدیدات آمریکا

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مرتضی فاطمیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به چگونگی بهره‌مندی از مؤلفه‌های قدرت ملی در مقابله با تهدیدات آمریکا پرداخت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مرتضی فاطمیان، امام جمعه اقبالیه قزوین، 22 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، درباره چگونگی بهره‌مندی از مؤلفه‌های قدرت ملی در مقابله با تهدیدات آمریکا، گفت: با اینکه بسیاری از کارشناسان نظامی و سیاسی و حتی دولتمردان آمریکا نیز این گزینه را ناممکن می‌دانند و در سخنان و بیانیه‌های‌شان نیز نشانه‌ای از چنین تهدیدی وجود ندارد؛ اما عقل سلیم حکم می‌کند با در نظر گرفتن احتیاط‌های لازم در این زمینه، مؤلفه‌های قدرت ملی و نظامی را برای هرگونه تهدید نظامی مورد بررسی قرار داد.

اینکه بسیاری از کارشناسان نظامی و سیاسی و حتی دولت‌مردان آمریکا این گزینه را ناممکن می‌دانند و در سخنان و بیانیه‌هایشان نیز نشانه‌ای از چنین تهدیدی وجود ندارد اما عقل سلیم حکم می‌کند با در نظر گرفتن احتیاط‌های لازم در این زمینه مؤلفه‌های قدرت ملی و نظامی را برای هرگونه تهدید نظامی مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند «اساسا حیات یک ملت و بالندگی یک ملت، وابسته به این است که مؤلفه‌های قدرت و عناصر قدرت را در خود تقویت کند و آن‌ها را در جای لازم و به‌هنگام، مورد بهره‌برداری و استفاده قرار بدهد»؛ همچنین فرمودند «اقتدار این است که یک ملتی از درون بجوشد؛ هم علم را، هم نظامی‌گری را، هم سازندگی را، هم پیشرفت را، هم عزت بین‌المللی را برای خود کسب کند».

فاطمیان بیان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) همچنین خطاب به مسئولان فرمودند «مسئولان مراقب باشند از سهل‌انگاری، تنبلی، اشرافی‌گری، تکبر نسبت به مردم، و تکیه به جایگاه چند روزه‌ ریاستی اجتناب کنند». اگر این راهبرد از سوی همه مسئولان و مدیران، اجرایی شود به‌کارگیری مؤلفه‌های قدرت ملی در سطوح سخت و نرم راحت‌تر خواهد بود و مهم‌تر از آن جمهوری اسلامی ایران همانند دهه‌های گذشته می‌تواند از قدرت ملی برآمده از توان ملت و حضور همیشگی آنها بهره‌مند شود.

 امام جمعه اقبالیه به مناسبت سالروز آغاز به کار اولین دوره شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه سال ۱۳۵۹، گفت: شورای نگهبان پشتیبان واقعی مردم و نظام اسلامی و خار چشم دشمنان و بدخواهان است.

وی ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، عنوان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در بیاناتی فرمودند «آیا جنایتی از این بزرگ‌تر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد و جلوه‌گری زیورآلات سرگرم کنند و از او به‌عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟ امروز سر و سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت قرار دادن، برای زن انقلابی مسلمان ننگ است، چادر بهترین نوع حجاب و نشانه‌ ملی ماست».
ولی عباسی
انتهای پیام

captcha