ضرورت روشنگری مبلغین در مسائل اقتصادی
کد خبر: 3729847
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

ضرورت روشنگری مبلغین در مسائل اقتصادی

گروه فرهنگی- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان اسلامی با بیان اینکه مبلغین مسائل اقتصادی را رها کرده‌اند گفت: مبلغین بیشتر از مسئولین نسبت به مسائل تجاری و اقتصادی علم و آگاهی دارند اما نسبت به تبیین این مباحث کوتاهی کرده و توجه خود را به مباحث فرهنگی، دینی، اجتماعی و ... معطوف ساخته‌اند.

ضرورت روشنگری مبلغین در مسائل اقتصادی

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی دشتکی،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، شنبه، 23 تیر ماه در همایش فصلی مبلغین اظهار کرد: دهه کرامت فرصت مغتنمی است برای تببین سبک زندگی اسلامی.
وی با بیان اینکه حضرت معصومه(ع) به دلیل اینکه هم کفو خود را پیدا نکرد مجرد به شهادت رسید افزود: هم کفو بودن یکی از ملاک‌های مهم در امر ازدواج است، بسیاری از جدایی و طلاق‌ها در خانواده عدم کفویت در مباحث مختلف است.
حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: تبیین سبک زندگی اسلامی در دهه کرامت توسط مبلغان بی شک نتایج ارزشمند آن در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مهم و موثر واقع خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: امروز یکی از مظلوم‌ترین انسان‌های کشور، مقام معظم رهبری است، چرا که به عنوان دیدبان جبهه حق علیه باطل پالس‌هایی در جهت حفظ این مرز و بوم به جامعه می‌دهد.
وی ابراز کرد: متأسفانه به دلیل پرکاری یا سستی اعتقادی مسئولین و یا پایین بودن حس گیرایی آنان بسیاری از صحبت‌های مقام معظم رهبری به مرحله عمل نمی‌رسد، در هر صورت عمل به سخنان رهبر وضعیت کنونی جامعه را بهبود خواهد بخشید.
حجت‌الاسلام دشتکی گفت: 7 سالی است که رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به مباحث اقتصادی و معیشتی مردم داشته و جزء اولویت‌های سال قرار می‌دهند که در این راستا مبلغین باید خود را مخاطب اول پیام‌های رهبری بدانند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اندکی کم کاری در نهادینه شدن پیام‌های رهبری از سوی مبلغین در جامعه وجود دارد افزود: همانگونه که به مباحث مختلف در حوزه آموزش، دین، فرهنگ، سیاست و ... پرداحته می‌شود، مبلغین در پرداختن به مباحث اقتصاد نیز اهتمام ویژه داشته باشند.


مبلغین در مباحث مختلف مبانی دینی را استخراج و در اختیار مسئولین قرار دهند
وی اظهار کرد:اگر در همه مباحث مبانی دینی استخراج و در اختیار مسئولین قرار گیرد بی شک روند جامعه بهبود یافته و رشد صعودی خواهد داشت، متأسفانه یکی از عوامل اصلی در ایجاد مشکلات در جامعه توجه اندک به مبانی دین و قرآن است.
حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغین در استخراج مبانی دین در حوزه‌های مختلف کوتاهی کرده اند ادامه داد: اگر در بحث اقتصاد مقاومتی، مبانی این مهم از قرآن استخراج و آیات مرتبط با آن در جامعه نهادینه شود وضعیت کنونی جامعه بهبود خواهد یافت که تحقق این برنامه مهم نیز بر عهده مبلغین است.


توجه اندک به قرآن و مبانی دین؛ عامل مشکلات جامعه
مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مبلغین مسائل اقتصادی را رها کرده‌‌اند گفت: مبلغین بیشتر از مسئولین مرتبط به بانکداری و حتی بازاریان نسبت به مسائل تجاری و اقتصادی علم و آگاهی دارند اما نسبت به تبیین این مباحث کوتاهی کرده و توجه خود را به مباحث فرهنگی، دینی، اجتماعی و ... معطوف ساخته‌اند این در حالی است مام خمینی (ره) 400 مرتبه در خصوص اقتصاد مقاومتی صحبت نموده اند.
وی با اشاره به اینکه کشور در آستانه 40 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است عنوان کرد: ریشه‌های انقلاب پس از گذشت 40 سال از شکل گیری آن در جهان تنیده شده است که این مهم برای دشمنان اسلام وانقلاب قابل تحمل نیز لذا باید تلاش نمود تا برنامه‌های ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفت.
حجت‌الاسلام دشتکی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دارالقرآن این مجموعه به مناسبت 40 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره بزرگ«درامتداد نور» است که در 7 محور برگزار خواهد شد، تفسیر سوره‌های مبارکه نور و یوسف یکی از محور‌های این جشنواره است که باید مورد توجه مبلغین قرار گیرد.
انتهای پیام

 

captcha