تبادل در مرز بین‌المللی شلمچه انجام می‌شود
کد خبر: 3729880
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

تبادل در مرز بین‌المللی شلمچه انجام می‌شود

گروه جهاد وحماسه ــ عملیات تفحص در کردستان عراق، جبهه غرب و جبهه جنوب با تقویت نفرات و تجهیزات ادامه دارد و مرز بین‌المللی شلمچه شاهد تبادل پیکرها در هفته جاری خواهد بود.

رد نشود//تبادل در مرز بین‌المللی شلمچه انجام می‌شود

 به گزارش ایکنا، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تبادل پیکرها در مرز خسروی با اشاره به مذاکرات در اربیل عراق و امضا اسناد مربوطه گفت: با دوستان عراقی، برای تقویت تجهیزات و نفرات و هم برای تکمیل اطلاعات و توسعه میدان فعالیت‌ها توافق کردیم . قرار بر آن شد تا در کردستان عراق در ۳ حوزه حاج عمران، پنجوین و منطقه ماووت و همچنین در جبهه میانی که ما جبهه غرب می‌گوییم و عراقی‌ها آن را واسط می‌گویند، فعالیت‌ها توسعه پیدا کند.

سردار باقرزاده با اشاره به ادامه عملیات تفحص در منطقه کردستان عراق افزود: علاوه بر منطقه مندلی، منطقه زرباطیه هم اضافه شد و در جنوب هم کار تفحص کماکان ادامه دارد و از نظر تجهیزات تقویت می‌شود.

سردار باقرزاده به روند مذاکرات اشاره و گفت: خوشبختانه مذاکرات در حوزه‌های مختلف خوب بوده است و ما به نتایج مثبت رسیدیم؛ از جمله برای تکمیل و تقویت فعالیت‌ها قرار شد که برادر عزیزمان ابو مهدی مهندس فرمانده عالی نیروهای حشد الشعبی به ما برای این فعالیت‌ها کمک بکنند و ان شاالله کار تفحص تقویت خواهد شد. در اقلیم کردستان هم که دوستان کُرد، کماکان ما را یاری خواهند داد.

 فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ضمن تشریح محل کشف ابدان مطهر شهدای تازه تفحص شده افزود: از شهدایی که قرار است در عملیات تبادل انجام شود ۴۲ شهید مربوط است به منطقه عملیاتی مندلی حد فاصل مناطق ارتفاعات گیسکه،۴۰۲ ، سام واپا، حران و صلاح‌الدین که این ارتفاعات مناطقی در خاک عراق است. علاوه بر این، تعداد ۱۸ شهید نیز در محور غرب پیدا کردیم که در مجموع امروز ۶۰ شهید توسط مرم شریف شهرهای قصر شیرین و سر پل ذهاب در مرز خسروی و در پایانه مرزی مورد استقبال قرارخواهند گرفت و امشب هم مراسم وداع را مردم این دو شهر برگزار خواهند کرد. 

سردار سید محمد باقرزاده در پایان ضمن اشاره به عملیات تفحص در جبهه جنوب افزود: چهارشنبه، بیست و هفتم تیرماه تعدادی از شهدایی که در جبهه جنوب پیدا کردیم؛ آن‌ها را هم وارد خاک میهمن عزیزمان خواهیم کرد و مردم شریف شهرهای خرمشهر و آبادان به استقبال شهدا خواهند آمد.

انتهای پیام

captcha