یاد و خاطره شهدا با اپلیکیشن آسمانی‌ها
کد خبر: 3729898
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

یاد و خاطره شهدا با اپلیکیشن آسمانی‌ها

گروه چندرسانه‌ای- «آسمانی‌ها»، عنوان نرم‌افزاری است که اطلاعاتی از شهدای مدفون در گلستان شهدای اصفهان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و فرهنگسرای پایداری اصفهان آن را تهیه کرده است.

یاد و خاطره شهدا با اپلیکیشن آسمانی‌ها

به گزارش ایکنا از اصفهان، گلستان شهدای اصفهان که می‌روید، گویی وارد بهشت شده‌اید. دسته‌دسته بنده‌های پاک و دوست‌داشتنی خدا را می‌بینید که در حال و هوای خویش، فارغ از این دنیا و اموراتش، آسوده آرمیده‌اند و از حضور در کنار دیگر دوستانشان لذت می‌برند. چقدر دلتان می‌خواهد که در جمع آنان باشید. به هر چهره که نگاه می‌کنید، گویی به زیباترین چهره و آشناترین آنها نگاه کرده‌اید. همه صمیمی‌اند، همه دوست‌داشتنی، بی‌ریا، پاک، ساده و خوش خاطره.
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که ندانید از دوستان آن دورانتان چه کسانی شهید شده‌اند، یا آنانی را که می‌دانید شهید شده‌اند، نمی‌دانید در کجا مدفون هستند تا سری به آنها بزنید و تجدید دیداری کنید و یادی از آن ایام نمایید.
در پی حل همین مشکل، پرسان پرسان در جستجوی لیست کاملی از شهدای اصفهان، گذرم به فرهنگسرای پایداری در ضلع شرقی گلستان شهدا افتاد و در آنجا بود که اپلیکیشن «آسمانی‌ها» را معرفی کردند.
اپلیکیشن «آسمانی‌ها» از آن دسته نرم‌افزارهای ارزشمند، اما گمنامی است که اطلاعات بسیار خوبی از شهدای مدفون در گلستان شهدای اصفهان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. «آسمانی‌ها»، نرم‌افزاری کم‌حجم اما کاربرپسند است که توسط فرهنگسرای پایداری اصفهان تهیه شده است و شاید هنوز هم مثل روزهای اول رونمایی‌اش در سال 1395، منحصربه‌فرد باشد.
صفحات ابتدایی «آسمانی‌ها» با چند تصویر ساده از دوران جنگ آغاز می‌شود که با موسیقی پس‌زمینه مناسبی همراهی شده و از همان آغاز، شما را راهی دوران جنگ و خاطرات شهدا می‌کند.

یاد و خاطره شهدا با اپلیکیشن آسمانی‌ها
منوهای صفحه اول اطلاعات خوبی را در کنار کاربرد اصلی نرم‌افزار در اختیار ما قرار می‌دهد. مهم‌ترین منو، منوی «شهدا» است. آن را که انتخاب کنید، لیست شهدا به ترتیب حروف الفبای فامیل در اختیارتان قرار می‌گیرد.

یاد و خاطره شهدا با اپلیکیشن آسمانی‌ها
در اینجا می‌توانید نام شهید مورد نظرتان را جستجو کنید. بعد که نام شهید را پیدا کردید، با لمس نام شهید، به اطلاعاتی مانند عکس شهید، نام پدر، محل و تاریخ تولد، شغل، تاریخ شهادت و محل مزار شهید دست می‌یابید.

یاد و خاطره شهدا با اپلیکیشن آسمانی‌ها
گزینه نقشه، دو منوی دیگر را در جلوی شما قرار می‌دهد، یکی مربوط به محل شهادت و دیگری محل دفن شهید.

یاد و خاطره شهدا با اپلیکیشن آسمانی‌ها
امکانات فعال و غیر فعال این اپلیکیشن زیادند، اما «آسمانی‌ها» هنوز خیلی کار دارد، اطلاعات ناقص فراوانی دارد، از عکس گرفته تا اطلاعات پرسنلی و وصیت‌نامه و ...، حتی لیست شهدا هم ناقص است؛ اما در حد خود زحمت فراوانی برای آن کشیده شده و اگر متولیان نرم‌افزار همت کنند، به یکی از اپلیکیشن‌های قابل‌تقدیر و بی‌نظیر تبدیل می‌شود که در صورت ترکیب با اطلاعات کل شهدای کشور، واقعا گنجینه بی‌بدیلی خواهد شد. قطعا شهدا این‌قدر جایگاه والایی دارند که این کار به‌عنوان قدمی بسیار کوچک، ادامه یافته و به آنان تقدیم شود.

انتهای پیام

captcha