اجرای ۲۰ عنوان برنامه در دهه کرامت کانون‌های مساجد ایلام
کد خبر: 3729919
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

اجرای ۲۰ عنوان برنامه در دهه کرامت کانون‌های مساجد ایلام

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در سطح کانون‌های مساجد این استان هم‌زمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: آیین‌های گرامیداشت دهه کرامت در سال جاری با محوریت توجه ویژه به موضوع خانواده و سبک زندگی در استان ایلام برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه همایش‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی با محوریت خانواده و با حضور کارشناسان مجرب در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود، افزود: آیین‌های دهه کرامت از میلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع) به مدت ١٠ روز برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه، مولودی‌خوانی و پخش شیرینی و اهدای ثواب طرح تلاوت نور در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان هدیه به ساحت مقدس امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت شاه‌چراغ (ع) به مدت ده شب و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری، مسابقات پیامکی و مشارکت در اجرای برنامه‌های این هفته از برنامه‌های کانون‌های مساجد در این دهه بوده است.
چراغی‌پور آذین‌بندی مساجد، برگزاری مراسم غبارروبی مساجد شاخص و اماکن مقدس استان از جمله امامزاده سید حسن (ع)، امامزاده علی صالح (ع) به مناسبت دهه کرامت، ارسال پیامک‌های محتوایی با مضامین ائمه اطهار (ع) به‌ویژه حضرت معصومه (ع) و امام رضا (ع) برای اعضای کانون‌های مساجد را از برنامه‌های این دهه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در دهه کرامت در استان به همکاری دبیرخانه کانون‌های مساجد استان جشن‌های مردمی در نقاط مختلف روستایی و شهری در سطح مساجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دهه کانون‌های فرهنگی و هنری که به نام مبارک امام رضا (ع) مزین هستند میزبان اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان در برگزار جشن‌های این ایام هستند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، عنوان کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین و نهادینه کردن فرهنگ و سیره ائمه اطهار (ع) به‌ویژه سیره زندگی حضرت امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه (س) است.
گفتنی است جشن‌های مردمی دهه کرامت در سال جایر در حرم مطهر امامزاده سید حسن (ع) مهران و امامزاده پیرمحمد (ع) گنبد شهرستان ملکشاهی برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha