اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی مهم‌تر از ساخت مدرسه است
کد خبر: 3729922
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
وزیر آموزش و پرورش:

اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی مهم‌تر از ساخت مدرسه است

گروه فرهنگی- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساخت مدرسه اولین پله تربیت کودکان است، گفت: مهم‌تر از ساخت مدرسه، اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی است که توسط خیرین انجام می‌شود.

اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی مهم‌تر از ساخت مدرسه است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، سید محمد بطحایی در پنجمین برنامه از سفر یک‌روزه به اصفهان، در جمع خیرین مدرسه‌ساز که در حاشیه بهره‌برداری از مدرسه دکتر عبدالعلی‌زاده ناحیه 3 اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه محل تمرین زندگی است و کودکان باید چگونه زیستن در مدرسه را فراگیرند، عطوفت و مهربانی را تمرین کرده، بدانند سختی‌ها را چگونه تحمل کنند و بسیاری از نیازهای دیگر را در مدرسه فراگیرند.
وی افزود: ساخت مدرسه اولین پله تربیت کودکان است و ما باید بعد از برداشتن این گام، در برداشتن گام‌های بعدی از جمله تعلیم و تربیت کودکان نیز موفق عمل کنیم.
وزیر آموزش ‌و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان مجال تمرین مهارت‌های زندگی را نمی‌یابند و حرکت مختصری که آموزش‌ و پرورش در این راه شروع کرده، با مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی مواجه شده است. دانش‌آموزان در مدرسه انبوه محفوظات را یاد می‌گیرند و پس از شرکت در آزمون‌ها خیلی زود فراموش می‌کنند، بنابراین بسیاری از مشکلات امروز خانواده‌ها ریشه در عدم فراگیری مهارت‌ها در دوره دانش‌آموزی دارد.
بطحایی با اشاره به ضرورت توجه به اصول زیبایی‌شناسی در ساخت مدارس اظهار کرد: مدرسه‌ای که زیبا ساخته‌شده باشد، در تربیت دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و چنین طراحی‌ای می‌تواند عاملی برای جذب کودکان به مدرسه و افزایش علاقه‌مندی به آموزش‌هایی باشد که در مدرسه به آنان داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آینده جامعه در محیط امروز مدرسه ساخته می‌شود؛ اینکه دادگاه‌ها، بیمارستان‌ها و ... چه وضعیتی دارند، باید ببینیم مدارس امروز چه شرایطی دارند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت خوب و شایسته تقدیر خیرین مدرسه‌ساز گفت: مهم‌تر از ساخت مدرسه، اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی است که توسط خیرین انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha