بیست‌وهفتمین جشنواره «تئاتر استانی» یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3729945
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

بیست‌وهفتمین جشنواره «تئاتر استانی» یزد برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی در نیمه اول شهریور ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از ارشاد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی در نیمه اول شهریور ماه سالجاری خبر داد.
وی اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی یزد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف اعتلای هنر تئاتر و در راستای گسترش و توسعه این هنر انسان ساز در استان و به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات نمایشی از طریق تأکید بر اجراها ی عمومی و بازیابی و افزایش مخاطبان تئاتر و نیز رشد کیفی آثار نمایشی در جریان اجراهای متعدد و متعاقباً معرفی بهترین آثار نمایشی به دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی تئاتر فجـر، این جشنواره را برگزار می کند.
به گفته وی این جشنواره بر اساس اجرای عمومی سالانه و در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: زمان دقیق برگزاری، انتخاب هیات بازبینی، انتخاب هیات داوران و بررسی مشکلات سالن ها نمایش برای جشنواره در اطلاعیه های بعدی به آگاهی هنرمندان تئاتر خواهد رسید.
جوادیان زاده همچنین از آغاز کلاس های آموزشی فصل تئاتر در شهرستانهای استان یزد خبر داد و گفت: این کلاس های آموزشی به غیر از شهرستان خاتم در تمامی شهرستان های استان یزد برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: این کلاس ها با هدف حمایت از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای نمایشی، امکان حضور و استفاده بهتر و بیشتر از تجربه و دانش هنرمندان، کارشناسان و گروه های فعال تئاتری و کشف استعداد و ارتقاء سطح فعالیت نمایشی استان یزد فصل تئاتر آغاز شده است.

captcha