نگرش دولت به واگذاری‌ طرح‌های نیمه‌‌تمام به بخش خصوصی مثبت است
کد خبر: 3729959
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
حمیدیان:

نگرش دولت به واگذاری‌ طرح‌های نیمه‌‌تمام به بخش خصوصی مثبت است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: نگاه دولت به واگذاری‌ طرح‌های نیمه‌ تمام به بخش خصوصی مثبت است و به نوعی اجرای این طرح متناسب و همخوانی با سیاست های اصل 44 دارد.

نگرش دولت به واگذاری‌ طرح‌های نیمه‌‌تمام به بخش خصوصی مثبت است

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمدصادق حمیدیان امروز، 23 تیرماه در جلسه کارگروه بررسی مسائل مشاوران و پیمانکاران که با حضور اعضا در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی در سطح ملی و استانی یک تکلیف قانونی است که دبیرخانه این مهم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها دائر شده است.
وی افزود: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی از موارد در دست اقدام اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان است که شاهد مقاومت برخی از دستگاه‌های دولتی در برابر این اقدام قانونی دولت هستیم.
حمیدیان اظهار كرد: بیش از دو هزار و 600 پروژه نیمه تمام دولتی در استان فارس وجود دارد که تاکنون از این تعداد 186 پروژه برای واگذاری به بخش دولتی اعلام شده است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در اجرای این طرح، دولت شرایط خوبی را برای ارائه تسهیلات و اقدامات تضمینی پیش‌بینی کرده است که در نوع خود بی سابقه است.
وی با اشاره به نامفهوم بودن زوایای واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی ادامه داد: نیاز است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جلسه‌ای را برای تشریح این پروژه‌ها در ابعاد مختلف برای پیمانکاران و سرمایه‌گذاران برگزار کنند.
حمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع معرفی پیمانکاران استان فارس برای اجرای پروژه‌های عمرانی کشور قطر گفت: بحث توانمندسازی و معرفی توانمندی‌های پیمانکاران استان فارس در پروژه‌های عمرانی کشور قطر از موضوع‌های مهم پیش روی ماست که متأسفانه در حوزه پیمانکاران در استان اطلاعات کافی وجود ندارد.
وی بیان کرد: پیمانکاران استان می‌تواند در زمینه‌های تامین آب، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر، تأمین مواد و لوازم و پتروشیمی‌ها و نفت با کشور قطر همکاری داشته باشند.
محسن ربانی‌زاده، معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام دولت به بخش خصوصی اقدام جدیدی است که بخش خصوصی از جمله پیمانکاران و سرمایه گذاران باید از این فرصت استفاده مناسب کنند.
وی با بیان اینکه عدم وجود تفکر سیستمی مشکلات زیادی را برای پیمانکاران به وجود آورده است، افزود: ورود اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی در موضوع واگذاری پروژه‌های دولتی اقدام درستی بود زیرا بخش خصوصی اجراکننده این مهم است.
ربانی‌زاده اظهار كرد: دولت عزم خود را برای عملیاتی کردن طرح اجرای طرح واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی را به کار گرفته است که در صورت تحقق این مهم شاهد رونق و اشتغال در کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینكه برای واگذاری پروژه‌ها بخش دولتی، در کنار بخش خصوصی است، گفت: تلاش ما رفع مشکلات بخش خصوصی و ایجاد فضای حضور بخش خصوصی برای اجرای این طرح در استان است.
انتهای پیام

captcha