قدردانی از پیشکسوتان عرصه مولودخوانی و دف‌نوازی کردستان
کد خبر: 3729964
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

قدردانی از پیشکسوتان عرصه مولودخوانی و دف‌نوازی کردستان

گروه فرهنگی- دبیر و اعضای ستاد اجرایی چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو در آستانه بزرگداشت دهه کرامت ضمن دیدار و سرکشی از مروجین سیره نبوی و فرهنگ رضوی کردستان، سال‌ها خدمت پیشکسوتان عرصه تکیه و خانقاه را ارج نهادند.

قدردانی از پیشکسوتان عرصه مولودخوانی و دف‌نوازی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 23 تیرماه در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی هه‌تاو از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در استان با پیشکسوتان عرصه مولودی‌خوانی استان دیدار کرد و سالها خدمت فعالان این حوزه را قدر نهاد.
با همراهی اعضای ستاد اجرایی چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی هه‌تاو ضمن حضور در تکیه دیانت سنندج از سید مهدی دیانت و همسرش مهرانگیز مطهری که سال‌های زیادی از عمر خود را وقف خدمت به دین و اسلام کردند، قدردانی کرد.
دبیر چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو همچنین با حضور در منزل یدالله مرادی از مروجان و پیشکسوتان عرصه مولودی خوانی کردستان عیادت کرد و سالهای تلاش وی را ارج نهاد.
وی، در این دیدار با تأکید بر تکریم پیشکسوتان عنوان کرد: مولودی خوانی هم از نظر وجه عرفانی و ایرانی و هم از لحاظ تخصصی و فنی و هم به واسطه اینکه این هنر دینی و مذهبی در صدر اسلام وجود داشته است، پتانسیل بسیار خوبی در بخش هنری استان کردستان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: امیدواریم افتخارآفرینی هنرمندان ما در حوزه موسیقی عرفانی و خانقاهی استمرار داشته باشد.
انتهای پیام

captcha