استقبال گسترده نوجوانان از طرح هجرت
کد خبر: 3729996
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
عسگری عنوان کرد:

استقبال گسترده نوجوانان از طرح هجرت

گروه اجتماعی - فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: طرح هجرت و اردوهای جهادی چند سالی است که با مشارکت دانش‌آموزان و دانشجویان اجرایی می‌شود. در سال‌های اخیر استقبال خوب و گسترده‌ای از جانب نوجوانان و جوانان مشاهده شده است.

استقبال گسترده نوجوانان از طرح هجرت

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ عسگری، فرمانده سپاه ناحیه اراک، در افتتاحیه اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی اراک که در کانون بسیج برگزار شد، گفت: طرح هجرت و اردوهای جهادی چند سالی است که با مشارکت دانش‌آموزان و دانشجویان اجرایی می‌شود. در سال‌های اخیر استقبال خوبی از جانب نوجوانان و جوانان مشاهده شده است.
وی تصریح کرد: اردوهای جهادی دارای الزاماتی است که باید بر اساس آن فکر و برنامه‌ریزی شود. تمام خدمات این حوزه سرمایه‌گذاری است. نوجوانان دانش‌آموز طی خدمات سرمایه‌گذاری کرده و خودباوری را تمرین می‌کنند.
عسکری ادامه ‌داد: نوجوانان دانش‌آموز باید در کنار آموزش اصول درسی، درس زندگی و مهارت‌های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی را فراگیرند. در تمام طول اردو‌ به خودسازی نوجوانان و کمک به دیگران توجه شده است. اعزامیان به اردوهای جهادی در لحظه‌لحظه حضور به خدمتگزاری فکر می‌کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: دانش‌آموز در این طرح مهاجرت را آموخته و شرایط جدید را تجربه می‌کند. نوجوانان در اردوی جهادی زندگی خاص با شرایط ویژه خارج از زندگی روزمره را می‌بینند. زندگی جهادی خارج از عرف عادی است و فردی که در این حوزه قرار می‌گیرد باید کارهای فوق‌العاده انجام دهد.
وی بیان کرد: نوجوانان در اردوهای جهادی و طرح هجرت با واقعیت‌های جامعه آشنا می‌شوند. دانش‌آموزان در شرایط جدید برای خودتان خط مشی جدید تعریف کنید. باید به اهداف غایی که کمال انسانی است برسید. خیلی از دانش‌آموزان در این مسیر خود را ساخته و به عنوان الگو مطرح شدند.
به گزارش ایکنا، علی شیرخانی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی، نیز اظهار کرد: اردوی جهادی ۳ ارتباط را در بطن خود جای داده است. اولین گام ارتباط با خود است. دانش‌آموزان در این گام در درون خود به این آمادگی می‌رسند که برای خدمت ایثارگرانه و بدون چشم‌داشت مهیا شوند.
وی با بیان اینکه بسیجی نوعی تفکر است که مسیر رسیدن به اهداف متعالی را تسریع می‌بخشد، تصریح کرد: امروز این آمادگی با اردوهای جهادی و طرح هجرت ایجاد شده است که قدم در این وادی بر داریم.
شیرخانی ادامه ‌داد: اردوی جهادی زمینه کمک به دیگران را فراهم می‌سازد، دومین گام رابطه با مردم است. انسان‌هایی نیاز به کمک شما دارند که باید مورد عنایت قرار گیرند. قطعا ثمره آن به خود شما نیز باز می‌گردد. شما نوجوانان از آسایش خود می‌گذرید اما با تقویت احساس ارزشمند کردن به آرامش می‌رسید.
این مقام مسئول اضافه کرد: سومین رابطه، رابطه با خالق است. قدم اخلاص و رضایت خدا را در نظر بیاورید. داشتن تفکر بسیجی و کار بدون چشم‌داشت به زندگی انسان برکت می‌دهد.
شیرخانی گفت: امسال کنگره ۶۲۰۰ شهید در استان برگزار می‌شود. هر برنامه‌ای که انجام می‌شود باید با محوریت شهدا و ایثارگر و شهادت باشد. شهدا مذهب، میهن‌پرستی و اسلام را سرلوحه قرار دادند و امروز نوبت ماست که در این مسیر حرکت کرده و از این الگوها فاصله نگیریم.
به گزارش ایکنا، سرهنگ محسن گلشن‌زاده، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز اظهار کرد: افتخار همه ما این است که بسیجی هستیم، بسیج ارزش است و بسیجی مفتخر به آن است.
وی گفت: بسیجیان به راهبردهای ۶ گانه اعتقاد دارند. تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی، دفاع همه‌جانبه از انقلاب و اعزام دانش‌آموزان به اردوی جهادی تنها بخشی از راهبردهای بسیج است. هر کجا انقلاب در معرض خطر و تهدید دشمن قرار می‌گیرد بسیجیان سینه سپر می‌کنند.
گلشن‌زاده اضافه کرد: دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی زمانی در کشور رخ می‌دهد که نیاز به ابتکار باشد، زمانی کشور به انرژی هسته‌ای نیاز داشت که شهدایی همچون احمدی روشن وارد شدند. دانشمندان در کنار هم این نیاز بومی و ایرانی را رفع کردند.
وی بیان کرد: زمانی کشور به ساخت فیلم‌های دینی و قرآنی نیاز داشت که فیلم‌سازانی همچون سلحشور وارد میدان شدند. شاید اگر کتابی در مورد حضرت یوسف(ع) خوانده می‌شد هیچ‌گاه زوایای آن همچون فیلم در اذهان نقش نمی‌بست.
گلشن‌زاده ادامه‌داد: امروز شما دانش‌آموزان کار خردمندانه و مجاهدانه‌ای انجام می‌دهید. طرح هجرت ۳ به دانش‌آموزان اختصاص دارد. سال گذشته دانش‌آموزان ۶۸ هزار متر دیوار‌نویسی داشتند. مرمت مدارس، ترمیم کلاس‌ها، دوخت لباس و اهدا به محرومان از دیگر خدمات ارائه شده است.
جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان در پایان اظهار کرد: تمام لوازم مورد‌نیاز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است. فقط شما نوجوانان بدانید صرفه‌جویی یکی از اصولی است که باید رعایت شود.
انتهای پیام

captcha