فراخوان دریافت مقالات از سوی مجله پژوهشی شورای عالی قرآن
کد خبر: 3729998
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

فراخوان دریافت مقالات از سوی مجله پژوهشی شورای عالی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاونت پژوهش شورای عالی قرآن از تمامی اندیشمندان، صاحب‌نظران و پژوهشگران قرآنی دعوت به عمل می‌آورد تا مقالات خود را در محورهای تعیین شده، حداکثر تا پایان شهریورماه 97 به شورای عالی قرآن ارسال کنند.

فراخوان ارزیابی و پذیرش مقالات، اولین شماره مجله پژوهشی شورای عالی قرآن(نبأ)

به گزارش ایکنا؛ فراخوان ارزیابی و پذیرش مقالات برای چاپ در اولین شماره مجله پژوهشی شورای عالی قرآن(نبأ) با موضوع «آموزش قرآن» اعلام شد. معاونت پژوهش شورای عالی قرآن از تمامی اندیشمندان، صاحب‌نظران و پژوهشگران قرآنی دعوت به عمل می‌آورد تا مقالات خود را در محورهای تعیین شده، حداکثر تا پایان شهریورماه 97 به شورای عالی قرآن ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش آماده است که شورای عالی قرآن در کنار فعالیت­‌های میدانی، پرداختن به نقشه راه و راهبردها را جزو وظایف خود می­‌داند و با این لحاظ سعی کرده با برگزاری جلسات علمی ـ پژوهشی، نشست­‌های تخصصی، کلاس­‌های آموزشی و چاپ کتب مربوطه، صحت روش‌ها و رویکردها را در مسیر حرکت قرآنی تضمین کند.

واقعیت آن است که آموزش قرآن در دهه­‌های اخیر به دلیل ظهور دستگاه­‌های ضبط صدا و پدیده‌­ای به نام مسابقات، از شکل سنّتی خود خارج شده به طوری‌­که حتی مواد مورد تعلیم و تعلّم هم دستخوش تغییر شده­‌اند و اینک این حادثه تبدیل به یک جریان شده است که نظارت و مراقبت ارباب فکر و تدبیر را می­‌طلبد.

اولین شماره مجله پژوهشی نبأ به این مهم اختصاص یافته و از قرآن­‌مداران پژوهشگر درخواست شده تا بر وفق عناوین تقدیمی، آراء صائبه خویش را در طی مقالاتی ارائه کنند.

محورهای مقالات به شرح زیر است:

آموزش قرآن (روخوانی و روانخوانی) یا (تجوید و خوشخوانی) کدامیک؟

مسئله اقراء و لزوم یا عدم لزوم ارائه یک دوره کامل تلاوت نزد استاد و نقش آن در آموزش، آموزش قرآن در مدارس، اقراء قرآن در نماز(در مساجد)، سهم مصاحف و نوع کتابت در آموزش، آموزش قرآن در دانشگاه­‌ها، آموزش قرآن در حوزه‌های علمیه، نقش اسوه­‌های تلاوت (امثال قاریان مصری) در ترویج و اقبال جوانان به فراگیری قرآن، سهم معانی در اقبال به قرآن و آموزش، بررسی و تبیین طرح آموزش زبان قرآن، آموزش قرآن قبل از دبستان، نقش مسابقات قرآن در آموزش.

 برای مشاهده توضیحات تکمیلی محورهای فوق اینجا  کلیک شود.

چند نکته:

مطالب هر مقاله مطابق توضیحات ارائه شده ذیل هر موضوع باشد، چارچوب نگارش، نحوۀ ارجاع‌دهی، شکل و محتوای مقاله از نصاب لازم رایج بین مجلات علمی برخوردار باشد. تعداد صفحات بین هفت تا دوازده صفحه تایپ شده A4 با فونت (Bzarفارسی) و  (Bbadr عربی) به اندازه 14 باشند. تقویم زمانی نگارش مقاله، تا آخر شهریور 97 است.

چند تذکر:

داوری و ارزیابی مقالات توسط کارشناسان معاونت پژوهش صورت می­‌گیرد و در صورتی که دارای شرایط لازم پذیرش باشند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. مقالات منتخب و مورد تأیید معاونت پژوهش تا پایان سال 97 به چاپ خواهند رسید. شماره اول مجله پژوهشی نبأ فاقد امتیاز علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی است. 

یادآور می‌شود، سازمان شورای عالی قرآن در  تهران، بزرگراه رسالت، روبه‌روی مصلی، مجتمع امام خمینی(ره)، ساختمان 14، واقع است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق رایانامه: info@shora.ir، شماره تلفن 88493813 ـ داخلی 111 و درگاه رسمی اطلاع‌رسانی تمامی اخبار و اطلاعیه‌های مربوطه، پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن به نشانی www.quranshora.ir با ا ین سازمان مرتبط شوند.

انتهای پیام

captcha